Dove toont manipulatie met reclame fotomodel


Als ex-modefotograaf (”met zo nu en dan nog een leuk klusje”) weet Carl Mangold natuurlijk dat dat ab-so-luut geen ‘what you see is what you get’ vak is. Voor de 99 pct mensen die géén modefotograaf zijn (geweest) heeft Dove een onthullend filmpje online gezet. Dat ons bereikte via Mangold en MarketingFacts. Over het maken van een foto voor een billboarduiting voor ”een merk” foundation make-up. De Photoshop doet overwerk. De Dove Self-Esteem Fund
slaat weer erg knap toe. Met de tekst,na het filmpje: ‘’No wonder our perception of beauty is distorted.’’ En uiteraard: ” Every girl deserves to feel beautiful just the way she is.’’ Een baanbrekende campagne van Dove, dat blijft het. Maar die beelden van Metroplitan’s covergirl vorig jaar waren ook onthullend .

Lees ook:Camera-mijdende vrouwen maken toch reclame voor Dove
Lees ook:Dove-parodie: ‘No one wants to look at ugly people’
Lees ook:Met vers kippetje: Dove Evolution gekopieerd door Foster Farms
Lees ook:Wondermiddel voor schoonheid RB-X in spot Dove
Lees ook:Dove druk bezig met zelfrespect jonge meiden in Engeland

3 reacties op “Dove toont manipulatie met reclame fotomodel

  1. Jessica

    Pfff lekker dan.. zit je te denken.. nou dat is een mooi meisje, was ik maar zo.. maarja, ondertussen is ze zo mooi nog niet.. beetje dom dan. wat make-up en een computer wel niet met je kunnen doen.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Redactie, Michael

    @Jessica: Ja, en je bent niet de enige die zo dacht, reden voor Dove om daar eens wat aan te doen. Knap bedacht zo. En dat meisje krijgt er vast goed voor betaald, ter compensatie.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Wim

    Op mijn hobby site kan je tenminste echte natuurlijke modellen vinden, want op http://www.fooshoots.be zijn het puur natuurlijke vrouwen!

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website