Mannenschaatsploeg sponsor BrandLoyalty maakt reclame

BrandLoyalty? ”Market leader in the field of loyalty programmes within the food retail sector.” De mannenschaatsploeg van coach Jac Orie, met onder anderen wereldkampioen sprint Stefan Groothuis en Kjeld Nuis, heeft de komende drie jaar geen zorgen meer, want een geldschieter gevonden in Den Bosch: specialisten in merkentrouw. Zie het team vandaag staan in een advertentie in De Telegraaf. BrandLoyalty is een internationaal werkend bedrijf met 400 man personeel in Den Bosch. Specifieke

werkzaamheden? De site weer:Its consultants develop, organise and implement innovative and tailor-made loyalty concepts that reinforce and deepen the relationship between the client and the consumer.” Zo mooi kan ik het in het Nederlands niet zeggen. Schaatsers en sponsor succes gewenst. De andere drie schaatsers om Orie heen zijn Jan Smeekens, Ronald Mulder en Pim Schipper.

Wie de drie vrouwen gaat sponsoren horen we binnenkort.  Volgens de wakkere krant betaalt BrandLoyalty jaarlijks rond een miljoen en heeft het een optie op nog eens drie jaar sponsorship.

De totale begroting van de voltallige schaatsploeg komt echter op een dikke twee miljoen euro, doordat er voor de vrouwen een aparte geldschieter is gevonden. Aldus de krant. Die naam wordt later deze maand bekend. Daarnaast is er met VSM een cosponsor vastgelegd. ”Maar we blijven wel één team. In de praktijk verandert er niets, behalve dat de vrouwen in andere pakken rijden en dat ik af en toe van trainingsjasje moet wisselen,” benadrukte coach Orie.

Een bedrijf dat er genoeg geld voor over had om zowel de mannen als de vrouwen te sponsoren is niet gevonden. ”Het totale bedrag was voor veel bedrijven te hoog in crisistijd,” aldus de Volkskrant. Pas toen er gescheiden voor ze werd gezocht door Orie en sportmarketingbureau Triple Double werden er sponsors gevonden. De krant over BrandLoyalty: ”Het bedrijf ziet de schaatssport als een manier om de bedrijfscultuur te versterken en nieuw personeel te verwerven.”

[PS]

Lees ook:Coaches OS Londen ‘helden’ in advertentie Ernst & Young
Lees ook:Publiek kan schaatsers via Twitter bedanken melden KNSB en KPN in ‘dank’advertentie
Lees ook:Wouter, Bosch heeft nu iets om ècht mee te besparen (inhaker)
Lees ook:Schaatsers bedankt voor ‘geweldige winter’ in advertentie
Lees ook:KPN wenst WK-schaatsers veel succes in Moskou (advertentie)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website