PSV gaat op zoek naar nieuwe shirtsponsor (mag van Philips)

Surprise, surprise. Hoofdsponsor Philips is bereid afstand te doen van het shirt van Philips Sport Vereniging, oftewel PSV. Dat meldt De Telegraaf vandaag. De Eindhovense club is actief op zoek naar een nieuwe tenuesponsor, maar dat zal wel geen Samsung of, ik noem maar wat, Sony of JVC mogen worden, teken ik daarbij aan.”’Het is de bedoeling dat de nieuwe shirtsponsor substantieel meer gaat betalen dan Philips. De multinational maakt jaarlijks tussen de €4 en maximaal €7 miljoen over naar de club.” Voor het maximale bedrag moet PSV zo on geveer alles winnen wat mogelijk is, aldus de krant. ”Het stoort de Eindhovenaren dat concurrent Ajax – tussen de tien en twaalf miljoen per jaar van Aegon – veel meer aan het shirt verdient.” Philips, dat in 1913 PSV oprichtte en sinds 1982 shirtreclame maakt, zal wel als founder aan PSV verbonden blijven. PS Dit zal toch geen voorbode zijn van iets waarover al jaren wordt gespeculeerd, namelijk Philips’ terugtrekking uit bepaalde consumentensegmenten, met name audio en video?

Lees ook:Bij Ajax vervangt sponsoraar Aegon ABN-Amro vanaf vandaag
Lees ook:Yahoo wil adverteerders strikken met nieuwe vrouwenblog Shine
Lees ook:Aegon start zoekactie ‘limited edition’ Ajax kampioensshirt
Lees ook:Ajax & ‘t shirt met de logo’s: Aegon Eerlijk over clubhistorie
Lees ook:Nieuwe Adidas uit-shirts Feyenoord verloot door dagblad Metro

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.