Dagbladadvertentie tegen overspel- en seksreclame van SGP-leider Kees van der Staaij

Over Liefde en Trouw gaat een opmerkelijke persoonlijke advertentie van een hele pagina vanochtend in de Volkskrant. Of-ie ook in zusterdagblad Trouw staat weet ik niet . De campagne zet zich vooral af tegen overspel (zie ook campagnebeeld in doorlees), ‘Het familiespel met alleen maar verliezers.’ De ondert ekenaar: Kees van der Staaij (44), de conservatieve fractievoorzitter van de SGP in de Tweede Kamer, maar dat staat er niet bij (KLIK erop om wat te vergroten). Alleen zijn naam. De erin genoemde website Ik Ga Voor Trouw maakt alles echter duidelijk. De advertentietekst in rode hoofdletters: ”Vind jij ook dat liefde en trouw heel belangrijk zijn? Dat je elkaar liefhebt, en dus niet bedriegt? Dat je er bent voor de kinderen?” En daaronder, ik tik het maar allemaal even op, want vermoedelijk onleesbaar anders: ”Veel mensen in Nederland vinden dat. En zij proberen, zo goed en zo kwaad als het gaat, hun kinderen positief op de voeden. De waarde van trouw door te geven. Kinderen zuinig te laten zijn op hun lichaam en  seksualiteit. Je kleedt je niet zomaar uit voor de webcam. Je geeft je lichaam niet zomaar weg. Je bedriegt je geliefde niet. Allerlei seks- en overspelreclames, of dat nou op billboards langs de openbare weg is of ergens anders, staan haakt op wat veel ouders en andere opvoeders aan hun kinderen willen overbrengen. Wie is hierbij gebaat? alleen de aanbieders die daar grof geld mee verdienen. Zijn verdienen aan seks zonder liefde. En soms zelfs aan het kapotmaken van relaties.

”De tijd van het drammerige ‘alles moet kunnen’ ligt wel achter ons. Het is tijd voor een mooier verhaal. Het verrast mij iedere keer hoe breed dit tegenwoordig weerklank vindt. Wij jij een nadenken hoe jij of jouw organisatie een steentje kan bijdragen aan een positief geluid over liefde en seksualiteit?” W.g. Kees van der Staaij. Op de website Ik Ga Voor Trouw wordt gemeld: ”Nu er in politiek Den Haag niet over het beschermen van relaties gesproken kan worden, wil de SGP een maatschappelijk signaal geven, door deze campagne.” ‘s Lands reclamewaakhond, de Reclame Code Commissie keurde eerdere reclame-uitingen van ‘overspelbemiddelende’ bureaus goed.

(bijgaand de anti-overspel poster- en billboardreclame van de SGP).

Lees ook:SGP wil reclame campagne tegen overspel betalen met crowdfunding meldt Van der Staaij
Lees ook:Vreemdgaan-site Second Love: SGP klaagt over radiospotje
Lees ook:iPod Touch: ‘Share The Fun’ plus nieuw iPad-spotje
Lees ook:Johan Cruyff Foundation rouwt om ‘wereldwijd kinderen raken’ door Johan
Lees ook:Hey, raar, beren in soort rock-opera van …. Coke Zero?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.