Tientallen partijen achter ‘Rookvrije Generatie’ willen kinderen beschermen meldt advertentie

Opmerkelijk initiatief gemeld per advertentie vandaag: de oprichting van Rookvrije Generatie die opgroeiende kinderen wil beschermen tegen tabaksrook en de verleiding om te gaan roken. ”Elk jaar beginnen zo’n 37.000 kinderen met roken.” Daarachter zitten liefst 56 organisaties van nRookvrije generatieaam en faam. De advertentie van initiatiefnemers Hartstichting, KWF Kankerbestrijding en het Longfonds plukte ik vandaag van achterop de Volkskrant (KLIK erop om wat te vergroten, ga naar doorlees om tekst en namen goed te kunnen lezen). Vreemd genoeg -geld kan toch geen probleem zijn voor zo’n club en voor zo’n doel (of moest je gratis of bijna gratis plaatsen?)- staat de uiting niet in De Telegraaf. Toch ‘s lands grootste krant. Rookvrije Generatie wil een landelijke aanpak en dat is nodig omdat ruim de helft van de mensen die blijven roken aan de gevolgen ervan sterft. Jaarlijks zo’n 20.000 Nederlanders. Niet alleen via voorlichting voor ouders, ook de verleiding moet weg voor kinderen, die onder de 18 veel sneller verslaafd raken dan volwassenen. Dus meer rookvrije ruimtes, van speeltuinen tot sportvelden, bij voorbeeld. Op Rookvrije Generatie is te zien wat jij kunt doen en is er uiteraard meer info, inclusief de volledige oproep.

[PS] Leuk of zelfs nuttig blog, Reclamewereld? Like ons dan HIER graag.

KLIK OP TEKST EN/OF NAMEN IN ADVERTENTIE OM TE VERGROTEN:

Rookvrije generatie tekstRookvrije generatie namen

Lees ook:Samen op weg naar een rookvrije generatie is doelstelling campagne
Lees ook:Uitstel accijnsverhoging sigaretten ‘doodzonde’ zegt advertentie
Lees ook:CD2: Marco Borsato bedankt duizenden fans in advertentie
Lees ook:Niet-rokers ingeschakeld in anti-cool campagne van KWF
Lees ook:Miljoenennota: Dirk verzacht pijn met gratis Dijselbloemetje

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.