Regenboogveters contra homofobie in campagne Britse voetballers

‘Speelt Van Persie met regenboogveters?‘ Dat vraagt Communicatie Online zich af vandaag aan de vooravond va n een indrukwekkende campagne van Britse voetballers -en diverse bekende merken- tegen homohaat in het voetbal. ”Mocht Robin van Persie dit weekend opvallend kleurige voetbalveters dragen, dan is hij een van de deelnemers aan The Rainbow Laces Campaign.” Zie ook bijgaand hilarisch filmpje van Arsenal-spelers, gefinancierd door wedkantoor Paddy Power. Initiatiefnemer is Stonewall, een Britse lobbyclub die zich inzet voor homorechten. Zo overnemen in NL!

Kijken wie die veters niet dragen in het Engelse voetbal is dit weekend bijna interessanter dan kijken we ze wèl dragen.  De Britse actie wordt ondersteund door 650 parlementariërs en bekende politici. Ook een aantal bekende merken doen mee, waaronder Heineken, KLM, Pepsico, Fiat en Starbucks. De gratis krant Metro stelt de advertentieruimte van de maandagkrant volledig ter beschikking van de deelnemende merken. Hotelketen Premier Inn heeft zich gedurende de actie tijdelijk gerebrand tot Premier Out en ondersteunt de actie via reclame-uitingen en sociale media, aldus Communicatie Online. Al is op hun site nog niets te zien.

De Engelse Eredivisie, de FA, lijkt de campagne, die vorig jaar al voorzichtig was begonnen, beter te ondersteunen dit seizoen. Zie ook hun site met bericht erover. Vorig jaar was er ook kritiek op de campagne, meldde de BBC destijds.

Lees ook:Etnische minderheden figuren in slechts 5% Britse tv-spots
Lees ook:Keiharde anti-reclame ingezet in Britse verkiezingsstrijd
Lees ook:Jamie O. verkoopt Sainsbury’s, andere Britse sterren in 1e Kerstspot Marks & Spencer
Lees ook:Arsenal’s Arshavin en Chamakh in Nike/Foot Locker-spotje
Lees ook:Robin van Persie trekker spectaculair spotje BT Sport TV

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.