‘Oude bekenden’ op straat aangesproken in Alzheimer-spot

Goed bedacht wel, dit. Als start van de campagne van Alzheimer-Nederland zijn willekeurige passanten op straat (in het winkelcentrum van Amstelveen, weet ik toevallig) met een verborgen camera geconfronteerd met dementie. Zij werden aangesproken als ‘oude bekenden’, wat direct resulteerde in verwarring. Even verloren zij grip op de werkelijkheid, net zoals Alzheimerpatiënten dagelijks ervaren. ”De ziekte van Alzheimer leeft niet of nauwelijks bij mensen die niet bij de ziekte zijn betrokken, blijkt uit onderzoek. Zij weten niet dat maar liefst één op de vijf mensen een vorm van dementie krijgt, dat de ziekte ongeneeslijk is en

dat het doodsoorzaak nummer vier is. Het verliezen van grip op de werkelijkheid heeft voor dementiepatiënten en de naaste omgeving levensgrote impact,” aldus de organisatie, met slogan: Help Alzheimer overwinnen. Dan hoeft niemand zichzelf te verliezen.

[PS]

Lees ook:Zeg het met Post-it’s: campagne over Alzheimer gestart
Lees ook:Verfpot? Alzheimer-advertentie: waar drink u koffie uit?
Lees ook:Hoe Facebook-campagne van Alzheimer Nederland werkt
Lees ook:Dacht ik aan een Alzheimer-spotje, was het van Unox
Lees ook:‘Gelukkig vergeten ze het’ (knap Frans spotje over Alzheimer)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

Current ye@r *