Nu eens geen plaatjes van zwart geblakerde longen of verrotte tanden in deze Franse printcampagne tegen het roken. Maar jonge slaafjes van de tabaksindustrie. ”Rather it suggests that smokers, for want of a more delicate phrase, suck corporate c*ck,” zegt journaliste Olivia Solon van het Britse mediablog Cream onverbloemd. De campagne van DNF (Droits des non-fumeurs), gemaakt door reclamebureau BDDP & Fils, is niet goed gevallen in Frankrijk. Ze hadden het maar beter bij geblakerde longen kunnen houden, vindt de Franse overheid, die er afstand van nam. Aan de leus, Fumer, c’est être l’esclave du tabac, ligt dat duidelijk niet. En Franse feministische organisaties klagen openlijk dat het lijkt alsof hier pedofilie in het spel is. Wordt vervolgd. Misschien.
Lees ook:Sexy mensbeesten in bizarre Franse commercial voor Orangina
Lees ook:Hoera, Viagra viert tiende verjaardag … met een kaarsje
Lees ook:Overheid begint anti-discriminatie campagne in dagbladen
Lees ook:Auto’s met Zwitserse sneeuw op ‘t dak lokken Parijzenaren
Lees ook:Reclame voor Marlboro Classics-kleding in strijd met Franse wet