Samen tegen racisme nieuwe Champions League-spot EC/Uefa

Net als vorig jaar zullen liefhebbers van de Champions League
tijdens de rust een televisiespotje van de Europese Commissie en de
Europese voetbalbond Uefa te zien krijgen, meldt de Belgische site De Standaard/marcom. Het korte nieuwe filmpje, dat
donderdag in Brussel werd gepresenteerd in aanwezigheid van
Anderlechtspeler Mbark Boussoufa, moet de kijkers duidelijk maken dat
meertaligheid bruggen kan slaan tussen mensen met een verschillende
culturele achtergrond. 

Getoond wordt drie groepen supporters die de spanning en opwinding van een
voetbalwedstrijd op identieke wijze beleven, ongeacht hun uiteenlopende
culturele achtergrond en moedertaal. De informercial wordt uitgezonden tijdens de
pauze van alle 125 wedstrijden van de Champions League en zal wekelijks
naar schatting 140 miljoen kijkers bereiken, aldus DS.

Het Samen tegen racisme-spotje van 30 seconden zal in Nederland ook nog wel worden gepresenteerd, vermoed ik. Vooruitlopend op de eerste wedstrijd (van PSV).

Lees ook:De kluit beduveld met Champions League-beker, door Heineken
Lees ook:Schoenen en shirt Clarence Seedorf in MasterCard-campagne
Lees ook:Nieuwe Ford Mustang te koop reclamestunt tijdens Champions League-finale
Lees ook:Sponsors Heineken en Carlsberg speelden ook halve CL-finale
Lees ook:Heineken is nu al winnaar van de Champions League-finale

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.