Reclame ‘grachtenplastic’ afwasmiddelfles Ecover misleidend meldt Reclame Code Commissie Albert Heijn

In een recente folder van Albert Heijn wordt gezegd dat de flessen van Ecover afwasmiddel zijn gemaakt van grachtenplastic. Dat is misleidend volgens d e Reclame Code Commissie/RCC na een ingediende klacht over de reclame-uiting. Zo meldt Marketing Online. Zie RCC-bericht hier. In de Bonusfolder van Albert Heijn van week 46/2015, staat naast de afbeelding van een fles Ecover afwasmiddel:  “Ontdek! Ecover Afwasmiddel. Bij gebruik van Ecover afwasmiddel zorg je niet alleen voor een schone vaat, maar ook voor schone grachten. De flessen worden namelijk gemaakt van het plastic dat we samen met klanten van AlbertHeijn uit het water hebben gevist.” Over die claim werd bij de Reclame Code Commissie (RCC) een klacht ingediend. De uiting suggereert dat de fles 100% van uit het water gevist plastic is gemaakt, maar in de winkel hangt aan de fles een labeltje waarop – bij een asterisk – staat dat maar 10% van de fles uit grachtenplastic bestaat en voor de rest uit gewone gerecyclede kunststof. Het verweer van Albert Heijn is dat nergens wordt geclaimd dat de fles voor 100 procent uit plastic uit de Amsterdamse grachten bestaat. Zie meer op vakblog Marketing Online.

Lees ook:PlantBottle 22,5% van planten gemaakt meldt Cola-reclame
Lees ook:Everybody Appie! nieuwe slogan in ‘Albert Heijn van Magda’-spotje
Lees ook:Dagblad Sp!ts gaat op de fles dankzij Heineken’s Star Bottle
Lees ook:De held drinkt af en toe géén biertje in commercial Heineken
Lees ook:Terugroepreclame Albert Heijn Sockeye Zalm 100g

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.