‘Kritiek overheid op Vara-reclame in DWDD-muziekfestival’

De Vara ligt onder vuur van het kabinet, ”omdat de omroep op slinkse wijze leden probeert te werven.” Meldt De Telegraaf vanochtend en dat zullen we dan maar geloven. ”Staatssecretaris Dekker (Media) heeft geen goed woord over voor het festival dat Vara-rubriek De Wereld Draait Door 7 juli houdt in Amsterdam. Wie naar binnen wil bij De Wereld Draait Buiten, wordt automatisch lid van de Vara.” Wie Ali B, Freek Vonk en de populaire bands Triggerfinger en Vampire Weekend wil zien, moet 45 euro per kaartje betalen. De Vara lift mee met Mojo Concerts, dat op het Westergasterrein in Amsterdam al een ander festival organiseert, aldus de wakkere krant. ”De Vara maakt tijdens de uitzendingen van DWDD volop reclame voor haar eigen feestje.” De bekendmaking van

vastgelegde artiesten wordt breed uitgemeten en in spotjes in de show worden kijkers verleid om te komen. „Het is een schande dat je alleen naar het festival kunt als je lid wordt van de Vara”, vindt PVV-Kamerlid Bosma. Dekker is dat met hem eens. ”Dit soort doorgeschoten ledenwerfcampagnes zijn onwenselijk.”

Lees ook:DWDD €50.000 beboet voor reclame Yvon Jaspers-servies
Lees ook:Fleetwood Mac, Paul McCartney, Santana en The Who als kwartet in advertentie
Lees ook:DWDD Pop-up restaurant met topkok Robert Kranenborg opent in Amsterdam meldt reclame
Lees ook:Rihanna’s reclame voor 2e concert is wow-advertentie
Lees ook:125-jarige Carré gefeliciteerd in advertenties NS en ING

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.