Tweets van Rooney en Wilshere blijken reclame voor Nike

De tweets begin dit jaar van voetballers Wayne Rooney en Jack Wilshere hebben de reclameregels in Engeland geschonden en de campagne van hun sponsor Nike is in de ban gedaan, als eerste van een in dat land actieve adverteerder. Het waren eigenlijk reclameboodschappen van het duo, alleen werd dat niet duidelijk gemaakt in de tweets van @WayneRooney (4.4 miljoen volgers) en @jack19wilshere (6.400 volgers, als dit de ‘goeie’ JW is), oordeelt de Britse reclamewaakhond, de Advertising Standards Authority. Aldus The Guardian. In maart dit jaar werd een klacht over de  twitter-campagne van Snickers via Katie Price en Rio Ferdinand nog afgewezen door de ASA ; hun tweets waren wèl als reclame herkenbaar was het oordeel toen. Meer informatie over die ook voor Nederland interessante Nike-case hier.

 

Lees ook:Rio Ferdinand en Katie Price slim gebruikt voor Snickers-reclame op Twitter
Lees ook:Haaienspotje internetgokker Ladbrokes verboden door Britse reclamewaakhond
Lees ook:Duurzaamheidsclaim biobrandstof afgewezen door Britse reclamewaakhond
Lees ook:Klagen over reclame: de 10 Britse ‘toppers’ uit 2008
Lees ook:Apple’s iPhone-spotje ‘misleidt kopers’ zegt Britse reclamewaakhond

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.