Thuisapotheek krijgt weer gelijk van Reclame Code Commissie

In het hoger beroep bij de Reclame Code Commissie is De Thuisapotheek -zie hun recente commercial- voor de tweede keer in het gelijk gesteld. De KNMP, branche-organisatie van apothekers, heeft op alle punten nul op het rekest gekregen. De Thuisapotheek mag zich specialist noemen in chronische medicatie . Dat blijkt uit de uitspraak van het College van Beroep, meldt MarketingTribune. Het bedrijf is bovendien gerechtigd te beweren als geen ander kennis te hebben van chronische aandoeningen. Ook mag het bedrijf benadrukken dat er bij alle patiënten gratis thuis wordt bezorgd. De KNMP had een reeks bezwaren tegen De Thuisapotheek. De belangrijkste waren dat reclame-uitingen en webteksten misleidend zouden zijn en (impliciet) vergelijkend.

De klacht, in het hoger beroep nog eens verzwaard met een aantal extra grieven, is nu voor de tweede keer door de Reclame Code Commissie beoordeeld. Ook dit keer is de KNMP op alle punten in het ongelijk gesteld. De nieuwe uitspraak sluit aan bij de conclusie van de Reclame Code Commissie van maart van dit jaar. Ook toen werden alle uitingen rechtmatig geacht.

Apotheker Gerard Berwald is verheugd over de uitspraak. ‘Het enige wat wij willen is het leven van mensen gemakkelijker maken die dagelijks medicijnen nodig hebben. Onze service blijkt in een behoefte te voorzien, we hebben inmiddels meer dan 20.000 klanten. Deze uitspraak bevestigt dat we goed bezig zijn. We hopen van harte dat de KNMP ons niet verder afhoudt van onze missie.’ Aldus MarketingTribune.

Lees ook:Ministerie VWS in beroep over uitspraak RCC inzake ‘te rooskleurige’ Zorg-campagne
Lees ook:Reclamecommissie vindt tv-spot Bol.com ‘misleidend’
Lees ook:Code Commissie: reclame Prosta Totaal misleidend
Lees ook:RCC: ‘Enquête’ van Nederlands Muntkantoor is misleidende reclame
Lees ook:NEM-reclame met Maurice de Hond moet stoppen van Reclame Code Commissie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.