Herziene Reclamecode SMS-dienstverlening ingegaan

Klachten die zijn ingediend over reclame voor SMS-diensten worden behandeld op basis van de herziene versie van de Reclamecode voor SMS-dienstverlening, die met ingang van 15 mei jl. in werking is getreden. Deze Reclamecode SMS-dienst verlening is als Bijzondere Reclamecode onderdeel van de Nederlandse Reclame Code ter vervanging van de eerste versie d.d. 1 april 2009. De herziene reclamecode is in te zien op de website Reclamecode.nl/nrc, meldt het persbericht vanmiddag. Nieuw is het voorschrift dat een abonnementsdienst minimaal dezelfde nadruk moet hebben als een (ander) product of dienst in de desbetreffende reclame-uiting. Ook w ordt het gebruik van een verplicht logo geïntroduceerd wanneer SMS-diensten kunnen worden aangegaan via televisie, print en/of internet. Bovenaan het logo dient ‘abonnement’ of ‘eenmalig’ vermeld te worden en respectievelijk de weekprijs of prijs per item in Euro’s. Het logo wordt aan aanbieders van SMS-diensten beschikbaar gesteld op de website SMS gedragscode.

Lees ook:Tandenborstel logo exit in reclame voor zoetwaren
Lees ook:Dankzij reclame gratis echte brieven versturen via email regelt Imailu
Lees ook:Waakhond: reclame Transavia.com strijdig met reclamecode
Lees ook:Gratis mobiel internet ondernemers in ruil voor telefoonbanners
Lees ook:Reclamecode Alcoholhoudende dranken geldt ook voor digitale marketing en sociale media als Facebook en Twitter

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.