HvA mag studienaam niet opleuken van Reclame Code Commissie

Volgens de Reclame Code Comissie (RCC) bedient de Hogeschool van Amsterdam zich van misleidende reclame. Door een opleiding Fashion & Branding op zijn web site aan te prijzen, maar eigenlijk is dat een studeerinrichting van technische commerciële confectiekunde, meldt de Volkskrant vandaag. Omdat dat op het diploma staat, moet de opleiding ook zo worden aangeprezen, vindt de RCC. De studentenorganisatie ISO had de klacht ingediend, maar de HvA legt de uitspraak gewoon naast zich neer. Opleuken van namen moet kunnen, een mooie vorm van reclame, vindt de hogeschool blijkbaar. Een HvA-woordvoerder

zegt dat de RCC niet bevoegd is omdat onderwijsinstellingen er niet bij zijn aangesloten, en de reclamewaakhond heeft bovendien geen verstand van onderwijs.'' Komt dit nog bij: ‘'Natuurlijk krijg je dan ook een diploma technische commerciële confectiekunde.'' Kortom, weg leuk. Die opleiding Fashion & Branding noemen is gewoon betere reclame voor de Amsterdamse Hogeschool. Wordt vervolgd.

Lees ook:Behalve hamburgers ook MBO-diploma’s halen bij McDonald’s
Lees ook:Nieuw initiatief studenten: reclamecampagnes op dak van taxi’s
Lees ook:Reclame en anti-reclame voor Inholland in zelfde krant
Lees ook:Genadeloos lage stunt met hamster in Tele2-spotje
Lees ook:Coca-Cola UK mag Vitaminwater niet ‘voedzaam’ noemen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.