KRO: ‘Pearle misbruikt Boer zoekt vrouw in reclame’


Lekker weer wat extra aandacht voor iedereen, everybody happy. De KRO en Boer zoekt vrouw-producent Blue Circle beraden zich op juridische stappen tegen opticien Pearle. Dat meldt persbureau Novum volgens de Mediacourant. Volgens de KRO heeft Pearle de titel en het beeldmerk van Boer zoekt vrouw zonder toestemming gebruikt in een dagbladadvertentie. De KRO spreekt van ‘ernstige inbreuk’ op het merkrecht dat bij de makers van Boer Zoekt Vrouw berust. In de advertentie is te zien

hoe een boer over zijn akker tuurt; in de linker bovenhoek prijkt het Boer zoekt vrouw-logo. “Pearle heeft op een ludieke manier ingespeeld op de hype rond Boer Zoekt Vrouw‘’, aldus een woordvoerder van Pearle tegen Novum. “We hebben er niets negatiefs mee bedoeld. De advertentie doet volgens ons ook geen afbraak aan het tv-programma. Wat een gedoe om niets zeg.

Hét datingprogramma van de KRO waarin 10 boeren op zoek gingen naar een vrouw was een enorm succes. De laatste uitzending is op 1 januari om 20:30 uur bij de KRO op Nederland 1.

Lees ook:Excuses Pearle aan KRO over Boer-Vrouw commercial
Lees ook:Met bloemkoolactie haakt Dirk leuk in op ‘Boer Zoekt Vrouw’
Lees ook:Meer kritiek op KRO’s Boer zoekt vrouw-wervingscampagne
Lees ook:Toyota speelt met ‘kindjeskar’ in op Boer zoekt Vrouw (Verso-reclame)
Lees ook:Dure bedreclamecampagne boer Gerrit en Inge in prullenbak beland

2 reacties op “KRO: ‘Pearle misbruikt Boer zoekt vrouw in reclame’

  1. ROn

    Inderdaad wat een gedoe om niets. Die advertentie draagt toch gewoon bij aan de hype rondom het programma boer zoekt vrouw??

      /   Beantwoorden  / 
  2. Redactie, Michael

    @Ron: goeie gedachte, helemaal mee eens. Maar misschien denkt de KRO wel dat zo’n rare actie er NOG meer aan bijdraagt…

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.