Lode Schaeffer krijgt GVR’s Coq de Grande Honneur

Op een druk bezochte bijeenkomst van het Genootschap voor Reclame (GVR) in het Amsterdamse Tolhuis zijn gisteravond   weer vier onderscheidingen voor belangrijke bijdragen aan het communicatie/marketing/media-vak uitgereikt. De ‘oeuvreprijs’, de Coq d’Grande HLode Schaeffer GVRonneur, ging naar reclameman Lode Schaeffer (foto) van reclamebureau Indie, tevens voorzitter van de ADCN, de organisatie van creatieven in de reclamesector. De drie Coqs d’Honneur werden uitgereikt aan Ton Schoonderbeek van mediabureau Mindshare, Barbera Wolfensberger van reclamebureau FHV BBDO en Mark Woerde  van reclamebureau Lemz. Het aanwezige publiek mocht, na presentaties, via een stemming bepalen wie de GVR Jonge Haan kreeg. Dat werd uiteindelijk mede-oprichter Marten Blankesteijn (27), van huis uit journalist, van ‘digitale kiosk’ Blendle. Hij is tevens Rector Magnificus van de Universiteit van Nederland, ”elke week een nieuwe hoogleraar, elke dag een nieuwe video.” De andere kandidaten voor die onderscheiding waren dit jaar Reinier Steuren van reclamebureau Natwerk en -deed uiteindelijk niet mee want afwezig in buitenland- Mark van der Heijden van The Backpacker Intern. Om te kwalificeren voor een GVR Jonge Haan moeten kandidaten, naast het leveren van een bijdrage aan de vooruitgang van het vak, onder de 30 jaar oud zijn.

Barbera Wolfensberg is tevens boegbeeld van Topsector Creatieve Industrie; Mark Woerde geniet internationale bekendheid vanwege enkele boeken, maar vooral vanwege de geruchtmakende Sweetie-campagne tegen online pedofilie voor klant Terre des Hommes; oud gediende Ton Schoonderbeek draagt al jaren bij aan de ontwikkeling van het media(bureau)vak en is in het dagelijks leven ‘global talent leader’ binnen zijn bureauorganisatie.

Het GVR stond vroeger voor Genootschap voor Reclame en gaat nu voluit door het leven, met drie bijeenkomsten per jaar als GVR Kennisconnectie. Helaas in de GVR-site verre van up to date.

Lees ook:TBWA’s Simon Neefjes Reclameman van het jaar 2012
Lees ook:Drie mannen en één vrouw op shortlist Reclame Man/Vrouw van het Jaar 2012
Lees ook:Haan legt flesjes bier merk Andes als mirakel in de reclame
Lees ook:Grrrr… duiven(!) maken reclame voor jazzfestival bank
Lees ook:Longlisten SAN bekend voor Adverteerder, Bureau en Consistent Accenten 2013

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.