KLM Adverteerder, W+K Bureau van het Jaar 2011 bij SAN en Consistent Accent naar VW

KLM is gisteravond bij de uitreiking van de SAN Accenten in Hilversum uitgeroepen tot Adverteerder van het Jaar 2011. Ook genomineerd waren Hema en Vodafone. Wieden +Kennedy Amsterdam kreeg eveneens een Groot Accent als Bureau van het Jaar en liet Lemz en BSUR achter zich. Tenslotte kreeg Volkswagen het Consistent Accent (ook een Groot Accent) voor consistente campagnevoering, voor de genomineerden Bol.com en LOI. Werden er vorig jaar nog 36 Accent-prijzen uitgereikt voor reclame-uitingen of campagnes, dit jaar stopte de SAN-teller bij 40 Accenten, meldt vaksite Adformatie. De reclamebureaus N=5 en TBWA\Neboko kregen elk vier Accenten voor campagnes, gevolg door FHV/BBDO dat er drie kreeg. SAN staat voor Stichting Adverteerdersjury Nederland.

 

De voortrekkersrol die KLM in 2011 op zich nam, speelde een belangrijke rol bij het oordeel van de jury om het luchtvaartmerk uit te roepen tot Adverteerder van het Jaar. KLM was op een originele en praktische manier actief in sociale media. ”Het is niet in alle gevallen makkelijk om terug te rekenen wat de advertising inspanningen op dat gebied opleveren. KLM zegt zelf dat het daar niet eens aan begint. Het heeft vooral een sterk geloof in de positieve impact van de campagnes,” meldt Adformatie, dat deelnam in de vakjury die de Groot Accenten toekende.

”Met de toekenning van het Groot Accent van Bureau van het Jaar aan Wieden+Kennedy Amsterdam, laat het vak de discussie of het eigenlijk nou wel een Nederlands bureau is, voorgoed achter zich.” Ook W+K sleepte recent veel prijzen in de wacht. Maar het toonde ook aan dat het zakelijk sterk is en aantrekkelijk is voor potentiële opdrachtgevers.

Consistent zijn kan op veel manieren. Volkswagen stond dit jaar voor de derde keer op de shortlist voor het Consistent Accent. Ook een vorm van gelijk blijven. ”Volkswagen zegt zelf altijd een relevante waarheid over het product te willen brengen, op een zelfrelativerende manier, met menselijk inlevingsvermogen én speelse intelligentie.” Meer over de ABC-winnaars in Adformatie van deze week.

Lees ook:Adverteerders en bureaus strijden om reclameprijzen SAN
Lees ook:Adverteerders Bavaria en Interpolis en reclamebureau Alfred winnen belangrijkste reclameprijzen SAN
Lees ook:Negen bedrijven op reclame shortlists SAN Accenten 2013
Lees ook:AH, Bol en bureau N=5 winnen belangrijke reclameprijzen SAN
Lees ook:Adverteerdersprijzen SAN 2013 naar Terre des Hommes, KLM en reclamebureau DDB & Tribal

0 reacties op “KLM Adverteerder, W+K Bureau van het Jaar 2011 bij SAN en Consistent Accent naar VW

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.