Effies uitgereikt op ‘De 24 uur van de Reclame’ op 12 oktober

De Effie, ’s lands meest prestigieuze reclameprijs voor bewezen effectiviteit, wordt dit jaar op woensdag 12 oktober uitgereikt in Tuschinski tijdens ‘De 24 uur van de Reclame.’ Dat is een dagvullend reclame evenement op en rond het Rembrandtplein in Amsterdam, dat ook vorig jaar plaats vond. E n een succes was. De prijs zelf kan nog wel wat meer aandacht gebruiken, want ondanks alle publiciteit erover, en diverse aanpassingen in de jurering, bleef het aantal inzendingen dit jaar bescheiden: met 43 welgeteld één meer dan in 2010 (39  in ’09, 41 in ’08). Marc Oosterhout, verantwoordelijk bestuurslid van de Nederlandse vereniging van reclamebureaus VEA: “Een lichte stijging is natuurlijk heel goed. We zien ook dat alle categorieën goed vertegenwoordigd zijn. Maar ik ben er van overtuigd dat er veel meer effectieve campagnes zijn dan 43. We zullen komend jaar meer vakgenoten overtuigen van de effectiviteit van hun werk, zodat het aantal inzendingen volgend jaar nog verder stijgt”. Meldt de VEA in een persbericht. Wil Giezenaar van het  bestuur van de met de VEA samenwerkende Bond van Adverteerders/BVA in hetzelfde persbericht van deze week over de inzendingen: “Een gemêleerd aantal cases strijdt mee om de belangrijkste reclameprijs van het jaar. De reclameprijs waar het écht gaat om resultaat. De vakmensen in de EffieJury zullen de komende weken zorgvuldig de kwaliteit van de ingezonden cases beoordelen. Want het draait het natuurlijk uiteindelijk om bewezen effectiviteit”.

De Effie kent drie inzendcategorieën: gedragscampagnes, merkcampagnes en bewustwordingscampagnes. Voor de categorie gedragscampagnes zijn er 27 cases ingezonden, voor merkcampagnes 10 en voor bewustwordingscampagnes 6. Er zijn net als vorig jaar geen nominaties vooraf. Alle inzenders horen tijdens de uitreiking op 12 oktober of ze een Effie gewonnen hebben of niet.

PS Zie video-compilatie van  De 24 uur van de Reclame van vorig jaar door hier te klikken.

 

 

Lees ook:Inzendingen voor reclame-effectiviteitsprijs Effie omhoog
Lees ook:Effies-inzendingen omlaag, BVA en Vea toch tevreden
Lees ook:Effie Awards: minder inzendingen maar kwaliteit ‘hoog’
Lees ook:Reclameprijzen: Grand Effie voor AH, VW Rijbewijs Goud
Lees ook:Voor de agenda: ‘De 24 uur van de Reclame’ 15 november

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.