‘USA versus The World‘, in de reclame. En nu dus allemaal (weer) even stemmen, mensen, op DEZE SITE van CBS. Want de finale is bekend: ‘onze’ Heineken-hit Walk-in fridge neemt het als beste internationale commercial op tegen Volkswagen’s prima The Force/Darth Father (die uiteraard ook al op Reclamewereld.blog te zien is geweest). Allemaal stemmen op Walk-in fridge, gemaakt door NL-reclamebureau TBWA\Neboko (de concurrent werd gemaakt door Deutsch in Los Angeles). Dat er wat vreemde dingen aan de gang waren, b.v. dat lang niet alle internationale toppers waren geselecteerd door CBS, heb ik vorige keer al gemeld, maar nu dus: stemmen op Heineken. En dat moet natuurlijk héél Europa, Azië en Afrika doen, bovendien, die van Heineken is toch de beste van de twee
Lees ook:Parodie op Heinekens Walk-in fridge van basketballers VS (Cavaliers)
Lees ook:Bavaria-parodie op Heineken’s Walk-in Fridge populairst in Reclamewereld-poll
Lees ook:Walking koelkast als opvolger Heineken’s Walk-in fridge hit commercial
Lees ook:Heineken’s ‘Walk In Fridge’-spotje genomineerd voor Greatest Commercial of the World
Lees ook:Het tube-spotje van Heineken (eerder gemist door vakantie)
UPDATE: De Amerikaanse VW-commercial heeft gewonnen, maar dat is niet zo verwonderlijk want het thuispubliek van de Amerikaanse tv-zender CBS is natuurlijk enorm. Dat Heineken’s Walk-in fridge nummer twee van de wereld werd in deze aparte, primair Amerikaanse competitie is natuurlijk ook zéér eervol.