‘Transavia, daar word je vrolijk van!’ (maar niet van deze winnende slogan)

Wat een teleurstelling, zeg, die nieuwe, weinigzeggende slogan van Transavia.com, zegt deze aan wal staande stuurman. Of landpiloot. Na de competitie waaraan iedereen mee kon doen, die resulteerde in een groot succes: 110.000 inzendingen. En een vakpersrelletje, want kenners, vonden de oogst waaruit gekozen moest worden veel te mager. En terecht (maar een ‘pr-nachtmerrie’, nou nee). Wel leuk voor de 16-jarige Robert van der Vlies, die de slogan heeft bedacht. Zou Transavia’s reclamebureau er blij van worden? Over die inzendingen schrijft Transavia in de advertentie vandaag: ”Zoveel enthousiasme en betrokkenheid hadden we niet verwacht. Daar werden we oprecht vrolijk van. Precies dát gevoel willen wij ook bereiken bij onze klanten.” Vandaar de gekozen nieuwe slogan, onderaan de pagina… Klik op advertentie om te vergroten en om slogans te lezen die het niet haalden. PS De slogan van die vrolijke toetjesmaker luidt: ‘Mona. Daar word je blij van.’ (dank aan tweet Jose)

Lees ook:De vijf redenen waarom we vrolijk gaan worden van Transavia
Lees ook:Transavia maakt reclame voor EK Beachvolleybal en zichzelf
Lees ook:Transavia daagt Reclame Code Commissie uit
Lees ook:Transavia stunt met prijzen in ‘Valentijnssale’ (12 steden)
Lees ook:‘Meten is weten’ adviseert reclamecolumnist Manfred Bik over marketing via de sociale media

23 reacties op “‘Transavia, daar word je vrolijk van!’ (maar niet van deze winnende slogan)

  1. Martuh

    Ja Sjon en Sjeffrie zijn van daar word je vrolijk van…. wat een domme actie weer van de transavia

      /   Beantwoorden  / 
  2. mediaman

    Los van het feit dat deze slogan inderdaad te tranentrekkend (en te gepikt van Mona) voor woorden is, staat er ook nog eens een storende fout in de bodytekst van die advertentie. Want “110.00 inzendingen”, dat lijkt me toch een heel raar aantal.

    De jury van deze actie moet zich maar eens flink achter de oren gaan krabben, als je uit zoveel inzendingen zo’n nietszeggend zinnetje weet te kiezen. Een verbijsterende keuze. Daar word je verdrietig van.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Mischa

    De slogan wordt ook gebruikt door http://www.stichtingkio.nl Een behoorlijke anti-climax voor wat een succesvolle actie had kunnen zijn!

      /   Beantwoorden  / 
  4. Observer

    Zegt niets over vliegen, niets over vakanties, maar dat zal dan wel de bedoeling zijn haha. Slogan van niks dus.

      /   Beantwoorden  / 
  5. Jos van vliet

    Lees het hele drama uitgebreid op josvanvliet.web-log.nl. Transavia liet mij weten voor deze actie geen bureau te hebben ingeschakeld. Volgende keer maar wel doen.

      /   Beantwoorden  / 
  6. Rien

    Leuke actie Transavia en helemaal voor de winnaar. Gefeliciteerd. Worden de klagers niet vrolijk van vakantie? En nog vrolijker van een vlieg vakantie omdat je er dan nog eerder ben dan met de auto of trein. Of hebben jullie ook mee gedaan en niet gewonnen?
    Wat Transavia wel had kunnen doen was meer ruchtbaarheid geven aan de wedstrijd, dan hadden er nog meer mensen mee gedaan. Ik ben er jammer genoeg te laat achter gekomen.

      /   Beantwoorden  / 
    1. buster

      dude, jij suckt. de actie heeft zowat overal gestaan, je kon nog geen 5 youtube filmpjes kijken zonder het te merken. fail.

        /   Beantwoorden  / 
  7. Michel Tilgenkamp

    In navolging op het succes van de WK-inktvis en de Beursgorilla, heeft uw hoogbegaafde luchtvaartmaatschappij een nieuwe en uiterst succesvolle variant ingezet: de “Slogangoeroe”. Dit niet bijster slimme, maar wel zeer aandoenlijke australische buideldier “selecteerde” als volgt op creatieve wijze de top-10 slogans: Het dier sprong wild rond in een enorme overvolle grabbelton vol kokertjes met slogans. De kokertjes die tijdens het springen terloops in zijn buidel bleven steken, vormden vervolgens de winnende(!!!) top-10. Het is maar dat jullie het weten… Nou, “toedeledokie” dan maar fans… Of moet ik afsluiten met “Goeiesmorgens”… Die is wellicht nóg origineler en exclusiever dan die briljante en nooit eerder gebruikte toedeledokie…. toch…?…juffrouw Jannie….??

      /   Beantwoorden  / 
  8. Michel Tilgenkamp

    Muzikaal berichtje uit (O oh) Den Haag
    O Oh Transaaf…. Maatschappeij om van te huilih…..
    O Oh Transaaf….Slogans stelih……da’s nie feyn…..
    O Oh Transaaf…..maar om nou Mona’s slagzin te ruilih…..
    Dat maakt dat ik…nooit meer een klant bij jou zal zeeyyyyn……
    Dat maakt dat ik……nooit meer klant bij jou…….
    zal zeeeeeeyyyyyn (toemtoemtoem..)

      /   Beantwoorden  / 
  9. Michel Tilgenkamp

    Een Groot glas Boude-wijn om zingend te proosten op die briljante maatschappij…Komt ie:
    Meneer de directeur…..wel-te-rusten!…. .Droom maar van uw fijne slogan-idaal….. Dat door een kinderjury op een farce is uitgelopen……Droom maar dat het u tóch lukken zal ditmaal…..
    Droom maar niet van die onbruikbaar gebleken slogans……
    Die vergissing laatst van uw “ex-reclamekracht”……
    Laat die creatieve kliek u een “toedeledook” zijn meneer de directeur….sláááp zacht!
    Droom maar niet te veel van die uit het oog verloren opdracht…..die boodschap waar uw concurrent ‘t hardst om lacht….Negeer de mening van uw trouwe doelgroep maar……..
    En prijs uw callcenterclub naïef ingehuurde jury maar……meneer de directeur……..SLAAP ZACHT!

      /   Beantwoorden  / 
  10. Michel Tilgenkamp

    Lieve Kijkbuiskindertjes! Berichtje uit het fabeltjesbos:
    Hallo mijn directeur…waar brengt u ons naar toe…?
    Naar Travialand?…eeeh ja…, naar Travialand!
    En maakt u van ons een spin-off van de fabeltjeskrant…?
    Ja ja… van de fabeltjeskrant! (tudelututuuu…)
    Want daarin staat precies vermeld, hoe triest het met de top-10 is gesteld! Echt waar?… Echt waar!… Echt waar mijn directeur…? Mmmmmh!…Want jury’s zijn kortzichtige mensen…. Met dezelfde gemakzuchtswensen…. Waardoor top-10 slogans dus kopieën bleken …(ploeng.)…Straks in elke landelijke krant: “Verontwaardiging stijgt….. waar Transavia láááááánT”

      /   Beantwoorden  / 
  11. Michel Tilgenkamp

    Eddie…How about this for a “Grant” Judgement:
    Gimme hope Transvanna…hope Transvanna….gimme hope Transvanna for the morning comes… Gimme hope Transvanna…hope transvanna…. hope before the morning comes….
    She flies the winners to higher places…..a free-ride ticket to their city or sun……While every lawyer in the aviation fears….Mona’s killing of the last slogán!!
    Oooooh…so give me hope Transvanna….hope Transvanna….gimme hope Transvanna for the morning comes….gimme hope Transvanna…hope Transvanna….hope before the morning comes….

      /   Beantwoorden  / 
  12. Kai

    HAHa..

    Sjon & Sjeffrie.. Daar word je vrolijk van!

    “In ieders leven, gaat er soms wel iets miss….
    ..Als je maar weet dat, het nooit het einde is…

    Check Youtube: Daar word je vrolijk van

      /   Beantwoorden  / 
  13. Michel Tilgenkamp

    Beste meneer Kemper…Bedankt voor uw briljante jury-inzet bij de actie van wat eens een grote luchtvaartmaatschappij was!!!
    Als ex-reclameman en cabaretier (ik lach me kapot) is het nu volgende vast een groot compliment voor uw ego:
    “Als uw opdrachtgever op 5 april eindelijk wakker wordt….
    ….slaapt u vanaf 6 april permanent in uw eigen achternaam..!!!

      /   Beantwoorden  / 
  14. Michel Tilgenkamp

    “Luchtoffensief tegen creativiteit” Dat was de interne werktitel van deze vernederingsactie tegen deelnemers met een hoger IQ dan een opblaaspop! Wat een superstunt van de concurrentie om te infiltreren in het groepje Jerry-Springer-gasten dat onder naam van zogenaamd o.a. de directeur en een ex-reclameman(!!!), de “origineelste” slogans selecteerde. Missie geslaagd!! Dit is de beste anti-reclame ooit gemaakt!!!! Één troost voor de arme directeur die met lede ogen aan moet zien hoe z’n bedrijf tot een smakeloze vliegende opwarmhap van de witte pomp gereduceerd ziet worden: geen nood. De winnende slogan is zo niet-positioneringsgericht en zo verwant aan al bestaande slogans en open deuren, dat niemand de link met uw luchtvaartmaatschappij zal leggen. Want dat is iets waar die verduivelde infiltranten die u zo benadeeld hebben geen rekening mee hielden meneer de directeur: associatie en originaliteit.
    Sterkte!

      /   Beantwoorden  / 
  15. Michel Tilgenkamp

    Aardigheidje voor de leeftijdsgenoten meneer Zonneberg…
    Nikkelen Nelis de reclamezanger, jáááááh:
    Kom luister naar een lied, dat ik voor u ga zingeeeeh….
    Het is een tragisch lied over O-ri-gi-na-li-teieieit…
    Het gaat over een francaise uit hollandse luchtvaartkringeeeeh…
    De neiging tot kopiëren, die kon zij niet bedwingeeeeh….
    Zo raakte ze haar slogan én repetaasie kweeeeyt…..
    Zij kon het lenen niet lateeeeh… Zij leende van ied’re slogán
    (toem-toem)… Dat liep veel te veel in de gaateeeh…. en oh oh chers-oh oh daar kwam naarigheid van (toem-toem)…
    De baas had eerst geen aandacht aan de stunt geschonkeeeh…
    Want och hij dacht: “die creatieve kliek, die loooog”….
    Maar toen ze na een tijdje zo diep was gezonkeeeeh…..
    Dat er in de cockpits nog : “Zo, nu eerst een Transvaria” werd geschonkeeeeh…. Toen kwam het ogenblik dat zij de láááán uitvloooog…… Het emmertje met Mona’s pudding zag zij heel niet staan…. Zij zakte weg tot aan haar vleugels…. ‘t was met vrolijk zijn gedááááán Jáááááááh….

      /   Beantwoorden  / 
  16. marco brons

    Transavia zal altijd klein blijven met deze slogan, gejat, infantiel, voldoet aan geen enkele voorwaarde waaraan de wedstrijd zou moeten voldoen, ze klinken intussen ook als een boer met kiespijn. De regels werden continu aangepast, de presentatie kwam op tv, dat zou op woensdag 30 mrt bekend worden (suggesties als vermist, de fabeltjeskrant, etc werden gedaan) maar op woensdag werd niks bekend, het werd op vrijdag bekend ! Op vrijdag werd bekend dat het een “live registratie” op facebook werd. Geen programma wilde ze hebben lees ik daar dus uit. Gelukkig zijn Carlo en Irene en hun honderden huisvrouwen er nog en die hebben zich uiteindelijk om laten kopen om voor gratis tickets een item te wijden aan deze flop. Ondanks de vele interessante Engelse inzendingen, zie andere GROTE vliegmaatschappijen sprak de jury geen Engels. Gezien het aantal spelfouten die Transavia maakt spreken ze ook geen Nederlands. Naast een ex-reclameman en een “frequent flyer” (iedere week van Rotterdam naar Eindhoven) zat verder de werkster en een kip zonder kop in de jury. Die er dan ook drie dagen langer over deed om tot een lachwekkende top tien te komen, ook die zelf opgestelde regel kon niet nageleefd worden. Er kwamen honderden tips bij Transavia binnen hoe ze met weinig gezichtsverlies het tij nog konden keren (Tip 1 : De halve top tien is gejat !!!) Maar transavia bleef voet bij stuk houden, en gaat nu door het leven met een infantiele gejatte slogan die nog erger is dan wat ze eerst hadden.

      /   Beantwoorden  / 
  17. lisa

    @ Marco Brons
    ‘Nog erger’ dan wat ze eerst hadden? Ik heb hun vorige slogan “Wat doe je hier nog?” anders altijd erg sterk gevonden! Geen idee ook waarom ze die nu overboord (haha) kieperen en inruilen voor iets als dit.

      /   Beantwoorden  / 
  18. Menno

    Ik begrijp helemaal niets van de gewonnen slogan, het eerste waar ik aan dacht was de slogan van de Mona toetjes:

    Daar word je blij van! (wat een verschil he, vrolijk of blij…)

      /   Beantwoorden  / 
  19. Menno

    Oh dat staat al in de laatste regel van het bericht ;) Erg origineel!

      /   Beantwoorden  / 
  20. Maurice

    Moest ook meteen aan MONA denken. Daar word je alleen niet vrolijk van. Daar word je BLIJ van…..

    Jammer…geen toppertje voor Transavia helaas!

      /   Beantwoorden  / 
  21. Niels

    Oei oei oei. Transavia “vliegt” hier flink uit de bocht !!

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.