Reclameprijzen voor campagnes Albert Heijn en Kon. Landmacht

Gisteravond zijn in de Hilversum studio 21, tijdens het jaarlijkse SAN-gala, enkele van de belangrijke reclameprijzen uitgereikt. Albert Heijn werd Adverteerder van het Jaar 2008 (reclamebureau: TBWA\Neboko), als opvolger van Bizner, de prijs voor de meest consistente campagne (Consistent Accent) ging naar de Kon. Landmacht (reclame- bureau Publicis), als opvolger van de Postbank-campagne. De derde belangrijke prijs, allemaal gekozen door een vakjury, was die van Reclamebureau van het jaar 2008. En dat werd TBWA\Neboko (als opvolger van S-W-H). In de jury zaten o.a. vertegen- woordigers van de SAN/Stichting Adverteerdersjury Nederland, de Bond van Adverteerders en vakblad Adformatie. Meer info op de site van Adformatie. Op het SAN Gala werden tientallen prijzen voor campagnes in 2008, z.g. SAN-Accenten, uitgereikt.

Tot Adverteerder van het Jaar werd Albert Heijn, ook al in 2006 uitgeroepen. De jury over de prestaties in 2008, zo meldt Adformatie: ‘Heel knap dat het bedrijf binnen een consequent gehanteerd model toch uitstekend inspeelt op de actualiteit, zoals het EK voetbal, Sinterklaas en Kerstmis. De specifieke invulling is elke keer weer een smakelijke traktatie. Supermarktmanager Harry blijft actueel en aantrekkelijk. Met de Welpies en Smurfen lijkt het wel of alles verandert in goud. Albert Heijn blijft in de categorie Retail eenzaam aan de top en is beslist een echt “love brand” geworden. Een sublieme integratie in mediagebruik en uiterst effectief.’

De Koninklijke Landmacht werd voor haar communicatiethema Geschikt/Ongeschikt onderscheiden met het Consistent Accent. Eerder ging deze prijs naar Centraal Beheer Achmea en De Lotto. De jury roemt vooral het feit dat de term Geschikt/Ongeschikt inmiddels nationaal bekend en in de Nederlandse taal is opgenomen. ‘Deze wervingscampagne is daardoor ook een maatschappelijk begrip geworden. De wervende kracht van deze campagne en het consequent vastgehouden thema, waarvan steeds wisselende en vaak humoristische boodschappen deel uitmaken, maken deze adverteerder een waardige kandidaat voor het Consistent Accent 2008.’

Lees ook:Adverteerders en bureaus strijden om reclameprijzen SAN
Lees ook:AH, Bol en bureau N=5 winnen belangrijke reclameprijzen SAN
Lees ook:Adverteerder van ‘t Jaar: Albert Heijn, Dove, Holland Casino of Rabo
Lees ook:Kon. Landmacht wint prijs Beste Radio Commercial 09 (van RAB)
Lees ook:Albert Heijn met Harry en De Lotto winnen belangrijke reclameprijzen

0 reacties op “Reclameprijzen voor campagnes Albert Heijn en Kon. Landmacht

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.