Winnaars belangrijkste reclameprijs, de EFFIE, vanavond bekend

Vanavond wordt in het Tuschinski Theater in Amsterdam voor de 25ste keer de EFFIE-uitreiking gehouden. Het gaat om de belangrijkste prijs voor reclamemakers en adverteerders. Bewezen moet namelijk worden dat de reclame effectief is; voor meer verkopen zorgt, met andere woorden (en niet alleen maar leuk, provocerend of anders-dan-anders). De EffieJury, communicatiespecialisten van diverse disciplines, heeft van de 41 ingezonden Eff ieCases er 16 gekandideerd (inclusief de wervingscampagne van McDonald's, hieronder te zien). De genomineerde cases, zijn HIER te zien (ze winnen niet allemaal een EFFIE natuurlijk). Morgen zullen we de winnaars hier melden. De competitie wordt georganiseerr door de VEA, de club van grotere reclamebureaus, en de BVA, de Bond van Adverteerders. Hoofdsponsor van de EFFIE is de STER, 't reclamewervingbureau van de Publieke Omroep (en bekend van de eigen reclameprijs, de Gouden Loeki's) en presentator Beau van Erven Dorens.

Lees ook:Effie Awards: minder inzendingen maar kwaliteit ‘hoog’
Lees ook:Effies uitgereikt op ‘De 24 uur van de Reclame’ op 12 oktober
Lees ook:‘In tegenstelling tot je mammie, beoordelen wij op resultaat’ zegt Effie-organisatie
Lees ook:Nieuwe prijzen erbij: Groene Effie, Smart Budget Effie
Lees ook:Gouden Effies 2006 naar: 3FM, Actimel, AH, Unox en Luchtmacht

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.