De beste reclameslagzin ooit? Stem nu op www.kiesjeslagzin.nl

Biertje? Even Apeldoorn bellen? U moet de groenten van Hak hebben? Bloemen houden van mensen? Leuk, een slagzinnenwedstrijd, vanmorgen begonnen en afgetrapt door Peer (‘'Ik zeg nog zo, geen bommetje'') Mascini himself. Georganiseerd door het 80-jarige Genootschap voor Reclame/GVR, Het publiek, u dus, KUNT  H I E R  KIEZEN voor ‘'De beste slagzin aller tijden.'' Peer, acteur en Reclameheld van de Eeuw, bracht vanochtend als eerste zijn stem uit op de site, waarop het publiek uit 20 geselecteerde slag- zinnen een keus kan maken. Mascini presenteert ook de prijsuitreiking op 10 oktober in de nieuwe Openbare Bibliotheek Amsterdam. Het GVR: ''Een goede slagzin (ook wel slogan of pay-off genoemd) is uiterst belang- rijk voor een reclamecampagne. Daarmee staat of valt je advertentie of commercial.'' Na de ''lees verder'' alvast alle 20 slagzinnen waaruit gekozen kan worden.

Op de markt is uw gulden een daalder waard
Koning Keizer Admiraal, Popla kennen ze allemaal
Schat, staat de Bokma koud
Echt Hema
Melk de witte motor
Volkswagen, wie anders
Wij van WC Eend adviseren WC Eend
4-uur Cup-a-Soup, dat zouden meer mensen moeten doen
Heerlijk, helder Heineken
U moet de groenten van Hak hebben
Een beetje vreemd maar wel lekker
Bloemen houden van mensen

Even Apeldoorn bellen
Op een dag drink je geen bier meer, maar drink je Grolsch
Een beetje van jezelf, en een beetje van Maggi
Jägermeister, alleen als ie ijs en ijskoud is
Het zwitserleven gevoel
Biertje?
Zo, nu eerst een Bavaria
Lotto, 't grootste risico om miljonair te worden

Lees ook:Beemster Kaas brengt melkreclameheld Peer Mascini terug op tv
Lees ook:Politieke ‘reclame’: PvdA zet Mascini en Terstall in
Lees ook:Peer Mascini’s Beemsterkaas-spotje moet van de buis van rechter
Lees ook:Peer ‘Melkunie’ Mascini voiceover Echte Gooische Meisjes
Lees ook:Bouwman: ‘Bedenk goed wat je met oude reclamekrakers doet’

5 reacties op “De beste reclameslagzin ooit? Stem nu op www.kiesjeslagzin.nl

  1. otto holzhaus

    Ik stem op Bloemen houden van Mensen. Maar ik ben partijdig, want ik bedacht als copywriter deze kreet samen met art director Henk Rozendaal in opdracht van HVR. Henk en ik maakten deel uit van de toenmalige maatschap Hotshop – een bekend clubje Amsterdamse freelancers. Bloemen houden van Mensen is wel eens weggeweest, maar werd elke keer teruggehaald. Er is een duidelijk verband tussen deze slagzin en de verkoopcijfers van bloemen. Zelfs na 25 jaar dook -ie weer op. We zijn nu 30 jaar verder. Even Apeldoorn bellen en het Zwitserlevengevoel mogen van mij ook hoog scoren. Maar dat Koning keizer admiraal op de lijst staat… ik kan het niet anders zien dan als een hommage aan Marten Faber, die wel spannend over reclame kon schrijven maar zelf geen beste tekstschrijvber was, in tegenstelling tot zijn broer Hobbe.
    Vriendelijke groet,
    Otto Holzhaus, Muiden

      /   Beantwoorden  / 
  2. Redactie, Michael

    Prima slagzin, Otto, ik wens je succes ermee. Geen idee of ie gaat winnen.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Henk Spitze

    kansloos denk ik

      /   Beantwoorden  / 
  4. jakobien

    en de winaar is: Wij van WC-Eend adviseren WC-Eend”. Die vind ik pas kansloos… Wat vind jij, o grote reclame-goeroe? ;-)

    liefs!
    jakobien

      /   Beantwoorden  / 
  5. Redactie, Michael

    Haha, Jakobien, wat ‘n eer. Ik ben maar een journalist die schrijft over reclame hoor. Ik vind WC-Eend natuurlijk heel leuk, van mij mocht ie ook winnen, maar het is meer een favoriet van de reclamebranche zelf, vanwege wat deze slagzin allemaal impliceert over het fenomeen reclame. En minder eentje die door het publiek zo enorm wordt gewaardeerd. Eigenlijk had Biertje? moeten winnen, als het eerlijk was gegaan (zie ook posting erover van vanochtend).

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

Current ye@r *