Excuses Pearle aan KRO over Boer-Vrouw commercial

Pearle heeft haar excuses aangeboden en een schadevergoeding betaald aan de KRO en Producent Blue Circle voor het aanhaken aan Boer Zoekt Vrouw. In een paginagrote advertentie op 26 november jl. maakte Pearle zonder toestemming van de KRO en Blue Circle gebruik van de populariteit van Boer Zoekt Vrouw, meldt DWDD/Vara. De makers

van het programma willen een authentiek en integer programma maken waarin de zoektocht naar een partner centraal staat. De advertentie van Pearle was naar het oordeel van de KRO en Blue Circle schadelijk voor dit beeld bij de deelnemers en kijkers van het TV-programma Boer zoekt Vrouw dat 3 miljoen kijkers trok.

Op dit blog reageerde iemand scherp met de opmerking dat de advertentie alleen maar bijdroeg aan de hype rond Boer zoekt vrouw en dat de KRO dus tevreden moest zijn ermee. Maar nu hebben ze nog meer publiciteit gekregen helaas…

Lees ook:KRO: ‘Pearle misbruikt Boer zoekt vrouw in reclame’
Lees ook:Meer kritiek op KRO’s Boer zoekt vrouw-wervingscampagne
Lees ook:Met bloemkoolactie haakt Dirk leuk in op ‘Boer Zoekt Vrouw’
Lees ook:Adverteerder omarmt vernieuwd Nederland 1 met €30 m. meer omzet
Lees ook:Reclamecampagne Boer Jan mág niet, spotje Boer Gerrit kón niet

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.