Wat is dat voor een auto? Mysterieuze kwis in media (win eentje!)

 

Wat is dat voor een auto? Kies HIER het juiste model en merk en win deze auto! Heel mysterieus, deze teaser-reclame met dat bewust zo gekozen irritante muziekje die in vele media te zien is (geweest). Ook op Reclamewereld.blog, leuk! Ze geven de percentages van de mensen die voor een bepaald merk hebben gekozen, van de liefst 25 merken. Beneden een momentopname. Erg aardige manier om de belangstelling voor een nieuw model van een merk op te wekken, maar ik zou werkelijk geen geen idee hebben om welk merk 't hier gaat… (bijgaand een filmpje, en HIER nog eentje)

 

 

 

Lees ook:Speciale camera voor achteruit rijden in een Ford Expedition
Lees ook:De meisjes bedanken Nederland want Verkade is ‘favoriete merk’
Lees ook:Heleen van Royen doet precies wat Giep Franzen bedoelt zegt reclameman Roorda
Lees ook:Modefotograaf worden? Dat kan, op de Jag Jeans-site
Lees ook:Zorgen voor reclamemakers: A-merk verliest statuur in supermarkt

67 reacties op “Wat is dat voor een auto? Mysterieuze kwis in media (win eentje!)

  1. Rub&

    Tja, voor mij dus meteen een reden om nóóit de auto te willen die hieronder schuilgaat: de percentages (en de vorm trouwens ook) geven immers aan dat-ie van elk willekeurig merk zou kunnen zijn, en dus volstrekt inwisselbaar is qua design. Geef zo’n wagen maar aan fikkie: ik rij liever iets origineels. Kortom, wat mij betreft reclame die zichzelf pijnlijk in z’n staart bijt.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Rub&

    Overigens is het een …, want de site staat geregistreerd op naam van …, en … is daar immers klant.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Redactie, Michael

    You are too clever Rub… (nou win je m nooit, maar goed, je had m ook niet gewild (:-). Maar doorverkopen was wel lucratief geweest…

      /   Beantwoorden  / 
  4. ... media

    Hallo,

    Zou deze blog verwijderd kunnen worden?
    Niet iedereen hoeft te weten dat het de nieuwe … is.

    Met vriendelijke groet,

    Hans te Velde.
    …. (bureau x)

      /   Beantwoorden  / 
  5. Redactie, Michael

    Op verzoek van het reclamebureau achter deze campagne heb ik de naam, door Rub& vanochtend zo snel en slim opgeduikeld, na thuiskomst vanavond laat verwijderd. Het toeval wil dat deze campagne ook op Reclamewereld.blog.nl staat; een lastige beslissing, maar wij vinden niet dat we de belangen van onze adverteerder meer moeten schaden dan al is gebeurd. Overigens niet erg handig gedaan door het betrokken bureau; het antwoord was wel erg makkelijk uit te zoeken.

      /   Beantwoorden  / 
  6. Volvofanman

    Ho ho dat is niet eerlijk man. De bezoekers die er gisteren waren hier hebben de juiste auto kunnen lezen!!!!

      /   Beantwoorden  / 
  7. Redactie, Michael

    Klopt, Volvofanman, maar niets aan te doen. Had je hier maar eerder langs moeten komen (:-). Overigens was de kans dat je een auto zou hebben gewonnen toch al niet zo heel groot…

      /   Beantwoorden  / 
  8. AUTO-MAAT

    Kom op geef die naam nog even. Ik heb geen idee welke auto ze lijken allemaal op elkaar zo. Waarom moet de ene groep dat voordeel hebben en dat andere niet. Zo meteen zet die man de uitslag op een ander blog, want hij reageert niet hierop. Schieten we helemaaaal niets mee op!

      /   Beantwoorden  / 
  9. Rub&

    De uitslag staat al lang op andere blogs, zoals fok.nl (niet door mij trouwens: anderen blijken – dagen eerder – al dezelfde ‘oplossing’ ontdekt te hebben). Een beetje Googleaar weet dat zo te vinden.

      /   Beantwoorden  / 
  10. Rik

    het is toch gewoon de bedoeling dat de naam ergens opduikt (en daarna misschien weer verwijderd wordt), dat er gegoogled wordt, de ‘buzz’ rondgaat? Campagne geslaagd!

      /   Beantwoorden  / 
  11. niles

    @Rik: Dat denk ik ook. Die site is natuurlijk bewust snel ‘na te trekken’ (zo’n fout maak je heus niet per ongeluk) en bovendien: in de reactie op deze blog geeft het bureau zelfs nog een nieuwe hint:

    “Niet iedereen hoeft te weten dat het de NIEUWE … is”.

    Kortom, dan weet je ook meteen dat je bij dit merk voor het meest recente model moet kiezen. Speldeprikjes uitgedeeld, buzzje gestart, autootje rondgemaild, missie geslaagd.

      /   Beantwoorden  / 
  12. AUTO-MAAT

    Welke bak dan, Skoda zeker ziet er mooier uit dan mensen denken.

      /   Beantwoorden  / 
  13. Redactie, Michael

    @Rub&, Rik & Niles: Als ik dát geweten had, Rub& dan had ik je tekst niet aangepast natuurlijk. Jammer dus.
    Misschien hebben Rik en Niles gelijk, en is dat verzoekje naar al die sites gegaan en moest het een makkie zijn om te achterhalen. Als dit óók allemaal gepland was, dubbelgoeie actie natuurlijk!

      /   Beantwoorden  / 
  14. Leo

    Lijkt me een Octavia. Overigens niet nieuw, want reeds in 1996, voor de introductie van de toen nieuwe Octavia mk.1, deed ik hetzelfde en later in een tv-programma over auto’s nog een keer. Logo’s er af, merk er af en dan kijken of mensen de auto zouden kunnen herkennen en wat ze er van vonden. Opvallend was dat men indertijd de Octavia het leukste model vond hebben, de auto het fijnste vond rijden, het toebedacht van VW of Rover afkomstig te zijn en zeer verrast was dat het om een Skoda ging. Even opvallend twaalf jaar geleden, men wilde er nog niet in rijden. Dat is gelukkig erg veranderd, het Tsjechische VW-merk heeft bewezen van gedegen kwaliteit te zijn en vaak zelfs beter te scoren dan moeder VW. Wat wil je ook met een automerk dat al sinds 1905 auto’s en tien jaar langer motorfietsen bouwt. Elders in de wereld was men toen nog niet eens toe aan de bouw van een beetje fiets…

      /   Beantwoorden  / 
  15. Redactie, Michael

    Interessant om te horen, Leo. Maar wat die zwarte auto betreft, ‘t is geen Octavia… BTW, sprak vanavond nog even met Eugene Roorda, de man van de dichtslaande deuren van die Skoda van destijds. Steengoede commercial was dat.

      /   Beantwoorden  / 
  16. Leo

    @Michael – Dat was ook een leuke campagne, maar kostte ons wel een paar deuren. Staalhard Skoda, paste bij de indertijd verkochte Favorits, die na een grondige renovatie door de VW-technici in 1993 opnieuw moest worden geintroduceerd. Daarna ging het snel met het Tsjechische merk. IK neem aan dat met de zwarte auto nu een Superb wordt verbeeld? IN die klasse is deze campagne naar mijn mening niet echt handig. Doe je met een Passat, Mondeo of andere auto uit die klasse toch ook niet. De auto blijkt in (altijd weer opvallend goede en objectieve) Duitse tests kwalitatiefbeter dan zijn eigen familiegenootjes…..kortom….een goed merk vraagt om een goede campagne mijn inziens. Ben zeer benieuwd….

      /   Beantwoorden  / 
  17. Claudia

    Hoelaat wordt de uitslag bekend gemaakt??
    Ik heb volgens mij de juiste auto ingevuld. WHOEHA!
    Ik kreeg net wel een mailtje dat ik nog even geduld moet hebben hahahaha!

      /   Beantwoorden  / 
  18. M. Benz

    Geen idee maar iedereen weet de auto allang te vertellen. Je moet dus heeeel veeeel geluk hebben met de loting. Of de auto met 10.000 mensen delen, blijft ereen ventieldopje over of zo.

      /   Beantwoorden  / 
  19. Redactie, Michael

    Geen verrassingsauto meer: de nieuwe middenklasser van Skoda, de Superb, waarmee dat merk de grote middenklassers als de Ford Mondeo en de Citroën C5 te lijf wil gaan. En misschien wel een Opel of zusje Passat. Gisteravond was de Superb te zien in een tv-commercial. De (teaser/viral)campagne was dus van reclamebureau Selmore.

      /   Beantwoorden  / 
  20. Claudia

    Akkoord, de auto is bekend gemaakt.
    Echter: WIE IS DE WINNAAR???

      /   Beantwoorden  / 
  21. Stef

    Verloopt de trekking en uitreiking ook via Selmore dan? Ik vind het vreemd dat er nergens iets over een winnaar is te vinden.
    Had dat wel op de website http://www.watisdatvooreenauto.nl verwacht.

      /   Beantwoorden  / 
  22. Nona Suomy

    Waar blijft de uitslag??? Ik check al bijna 2 weken ieder uur mijn mail of ik die car heb gewonnen….

      /   Beantwoorden  / 
  23. Stef

    Bedankt michael, ik ben wel erg benieuwd.

      /   Beantwoorden  / 
  24. Karl

    Ben ook benieuwd!

      /   Beantwoorden  / 
  25. Redactie, Michael

    Stef, Nona en Karl: ik heb contact gehad met importeur Pon. Over de uitslag kan uiteraard niet worden gecorrespondeerd, maar ik vernam daar dat die uitslag in de loop van volgende week te vinden zal zijn op http://www.skoda.nl. Even geduld nog & succes (en van mij mag-ie natuurlijk naar een Reclamewereld.blog.nl-lezer gaan!)

      /   Beantwoorden  / 
  26. Stef

    Michael,

    Dank je wel voor je navraag.
    Ik neem aan dat de prijswinnaar inmiddels geinformeerd is. (hopelijk is de mail niet in m’n junkmail folder belandt! Die wis ik steeds ongezien…)

    Groet,
    Stefan

      /   Beantwoorden  / 
  27. Karl

    Thanks!
    Weet je toevallig of de prijswinnaar het al weet? Ik weet namelijk zelf nog van niets….. En mijn spamfilter staat nogal strak de laatste tijd helaas.

      /   Beantwoorden  / 
  28. Stef

    Volgens mij kreeg de winnaar tussen 5 en 15 september bericht als ik me de voorwaarden nog een beetje voor de geest kan halen.

      /   Beantwoorden  / 
  29. Redactie, Michael

    ”Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd” zei de marketingman van Pon slechts. Geen idee dus of de winnaar al bekend is.

      /   Beantwoorden  / 
  30. Stef

    Beste Michael,

    Worden jullie nu ook geïnformeerd door PON v.w.b. de prijswinnaar?
    Op de Skoda site is nog steeds niets omtrent deze reclame-actie te vinden. Ik blijf het een vreemde manier van publicatie vinden. Ook al kan er over de uitslag niet worden gecorrespondeerd.

    Groet,
    Stefan

      /   Beantwoorden  / 
  31. Redactie, Michael

    @Stef: Nee, wij niet, wij hebben niets ermee te maken, schrijven er alleen maar over. Hou die Skoda-site dus maar in de gaten deze week, is alles wat ik erover kan zeggen…

      /   Beantwoorden  / 
  32. Karl

    Toch vreemd dat ze eerst via mail alles heel spannend maken en dat ze dan zo plotseling stoppen terwijl er dan nog juist aanvullende reclame mogelijkheden zijn door alle deelnamers te informeren over de winnaar. Dat is toch raar vanuit reclame oogpunt?

      /   Beantwoorden  / 
  33. Marck

    Dat het de nieuwe Skoda is wisten blijkbaar niet veel mensen. Uitgaande van het percentage van 6 procent dat volgens de website de auto goed geschat heeft, zouden er ongeveer 60.000 mensen(bij een bezoekersaantal van 1 miljoen(redelijke schatting) zijn die een potentiele prijswinnaar kunnen zijn. Met een kans van 1 op 60.000 vind ik dit best een redelijke kans op winst…

    Nu maar afwachten

      /   Beantwoorden  / 
  34. Redactie, Michael

    Succes, met die 1 op 60.000 van Skoda, Marck, DAT is pas een zuinige nieuwe auto, haha.
    Wat ik wel raar vind is dat Skoda nog helemaal niets over die prijsvraag/loting op z’n site heeft staan. Terwijl de uitslag deze week -en die schiet op- bekend zou worden gemaakt.
    Het zal toch niet zo zijn dat ze ‘m door al dat koekhappen en die kortingen geven zijn vergeten? (:-)

      /   Beantwoorden  / 
  35. Marck

    Haha, we hopen van niet natuurlijk! Maar als ik die reclame op tv zag zijn ze veel te druk met het bakken van een taart…;)

    We shall see! En bestond er maar een auto die 1 op 60.000 reed. Dat zou nog eens zuinig en milieubewust rijden zijn..

    Ik ben benieuwd wanneer Skoda met de winnaar op de proppen komt…

      /   Beantwoorden  / 
  36. H. Gramberg

    YES! Ik ben de winnaar!
    Was niet zo moeilijk, ik heb gewoon 58000x mee gedaan met een scriptje.

      /   Beantwoorden  / 
  37. Marck

    Achja, als jij er gelukkig van wordt om in de Skoda te rijden dan moet dat maar toch? ;) Haha! Als ik hem win doe ik hem ook niet weg, daar niet van, maar toch..

    B.t.w., jammer, er zat een ontdubbelaar in, hierdoor word je uitgesloten van deelname als je meerdere keren meedoet.

      /   Beantwoorden  / 
  38. Marck

    Zojuist het mailtje ontvangen. Heel apart, maar meneer H. Gramberg uit Wijdene(?) heeft de auto gewonnen.

    Kennelijk een faker hierboven

      /   Beantwoorden  / 
  39. H. Gramberg

    Hallo Marck,

    Gelukkig krijg ik overwegend veel positieve reacties maar kennelijk gunt niet iedereen iets aan een ander. Als je de algemene voorwaarden goed gelezen had dan heb je gezien dat je best vaker mee mag doen. Ik heb de beschikking over oneindig veel email adressen dus zo moeilijk was het niet.

      /   Beantwoorden  / 
  40. Marck

    Ik gun het je van harte, maar je snapt ook dat sommige mensen dit niet doen omdat je, wat mij betreft, op een oneerlijke wijze gewonnen hebt. Maar die discussie ga ik hier niet houden, lijkt me ook volstrekt onnodig.

    Veel plezier van de auto, hoop dat hij bevalt!

      /   Beantwoorden  / 
  41. Stef

    Het zou mij ten zeerste verbazen als Skoda/PON deze manier van deelname goedkeurt.
    Indien de heer Gramberg inderdaad op de manier heeft meegedaan als hij zelf zegt, dan is een onderzoek wel op zijn plaats.

    Prima als je 58.000 keer aan een loting deelneemt, maar koop dan ook de lootjes.
    Dit is pure fraude en misbruik van een geautomatiseerd systeem.

    Ik zou een reactie vanuit Skoda/PON zeker op zijn plek vinden. Wellicht kan een gespecialiseerde partij zich er eens over buigen, het team van Tros Radar bijvoorbeeld.

    Maar goed, als het inderdaad niet door de spelvoorwaarden is ingedekt dat men op deze malafide manier mee kan doen, dan is het niet anders en wens ik de heer Gramberg veel succes met de auto.

    Zonde dat men bij de ontwikkeling en uitvoering van de prijsvraag niet voldoende aandacht aan de feitelijke deelname alsmede de techniek daarachter besteedt heeft.
    Een relatief simpel mechaniek zoals bijvoorbeeld de cijfercode bij dit forum zou dergelijk misbruik al een stuk moeilijker maken.

    Jammer.

      /   Beantwoorden  / 
  42. Redactie, Michael

    Ik mag hopen, en ik ga er ook een beetje vanuit, dat de betrokkenen bij Skoda/Pon/Selmore dit ook lezen, maar reageren zullen ze wel niet.
    Het reclamebureau ging zelf al eerder de mist in, toen bleek dat het wel heel makkelijk was om te achterhalen op wiens naam die welke auto-site was ingeschreven… De naam Skoda Suberb zong over rond, op diverse bloggen, inclusief deze.
    Erg slordig, als ook deze Grambergstory klopt!

      /   Beantwoorden  / 
  43. Marck

    Juist, ik mag hopen dat Skoda/PON hier wel iets mee doet. Maar ach, het leven is oneerlijk, en als hij zonder gewetenswroeging kan genieten van zijn nieuwe superb, tja, dan kunnen wij er verder weinig aan doen…

    Een instantie als Tros Radar zou korte metten maken met Skoda/PON mocht dit verhaal kloppen.

      /   Beantwoorden  / 
  44. Stef

    Zelf zit ik zit niet eens in de reclamebusiness, maar kan me erg druk maken als men dit soort steken laat vallen. Deze campagne heeft vast een vermogen gekost! Dit had ik zeker zorgvuldiger aangepakt.
    Wellicht is er een nieuwe loopbaan voor me weggelegd…

    Skoda vind ik een fantastisch merk, heb een paar jaar een nieuwe Octavia gereden. Qua auto en service helemaal goed.
    Maar dat doet natuurlijk niets af aan de gang van zaken.

    Mijns inziens kan én mag Skoda/PON zich hier zonder enig commentaar niet van distantiëren.

    Hopelijk krijgt dit verhaal nog een staartje en worden we op de hoogte gesteld via dezelfde lijst als dat de prijswinnaar bekend gemaakt werd.

    Wel vervelend dat de mailbox van de heer Gramberg dan overloopt, maar die zal wel een scriptje hebben om dat automatisch weer te verwijderen :-)

      /   Beantwoorden  / 
  45. Redactie, Michael

    Zou ‘t echt waar zijn, deze ”Gramberg-affaire”? Zou je je geheim zo makkelijk verklappen op zo’n publieksblog, als hij echt zo werkt? En zo wil blijven werken, neem ik aan…
    Erg aannemelijk lijkt het niet, maar zeker weten doe ik dat natuurlijk niet.

      /   Beantwoorden  / 
  46. Marck

    Het zou niet mijn handelswijze zijn. Maar ik vind toch dat er een onderzoekscommisie vanuit de overheid hiernaar moet kijken…

    Nou ja, dat ook weer niet! Haha! Nee zou het erg stom vinden als iemand zijn geheim hier prijs geeft…

    Vooralsnog ga ik er van uit dat we te maken hebben met een faker..En anders gaan we met zijn allen naar de prijsuitreiking? Gezellig toch!

      /   Beantwoorden  / 
  47. Stef

    Als Marck het bericht met de winnaar later ontving dan dat Gramberg het bericht plaatste dan zou het toch best waar kunnen zijn… Who knows.

      /   Beantwoorden  / 
  48. Marck

    Het lijkt me op zich wel logisch dat een winnaar de mail eerder krijgt. Daarnaast werkt een dergelijke mailing via een batch, die stuurt niet alles tegelijk omdat anders de mailserver overbelast zou kunnen raken.

    Genoeg mogelijkheden dus… Valt me nog mee met de reacties hier in ieder geval!

      /   Beantwoorden  / 
  49. Stef

    Beter! Hopelijk gerechtigheid.
    Ben héél benieuwd welke kant dit op gaat.

      /   Beantwoorden  / 
  50. Redactie, Michael

    ALS ´t een kant opgaat… Alle betrokkenen zwijgen, komt ze goed uit natuurlijk.

      /   Beantwoorden  / 
  51. Marck

    Oeps, vergeten op pagina 2 te kijken..

    Naja of het een kant op gaat is nog maar de vraag. Ik hoop dat de auto naar iemand gaat die hem wel eerlijk wint. Tenminste, dat is als dit waar is natuurlijk.

      /   Beantwoorden  / 
  52. Marck

    Deze discussie is inmiddels ook opgepakt door Marktplaats.nl(forum) en bovenstaande link..

    Best leuk hoe iets verspreid word…ahah!

      /   Beantwoorden  / 
  53. Stef

    Helemaal goed. Ik vind dit echt niet door de beugel kunnen.
    Nu NU.nl en Telegraaf.nl nog…

      /   Beantwoorden  / 
  54. Redactie, Michael

    Stef, Marck: Dank voor de verwijzingen. Leuk om te zien hoe zich dat vermenigvuldigt. Jammer dat Skoda blijft zwijgen (”over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd”)

      /   Beantwoorden  / 
  55. Marck

    Volgens mij kunnen we tot sint juttemis wachten op een reactie van een van beide.

      /   Beantwoorden  / 
  56. Marck

    Volgens mij kunnen we een reactie verwachten als kerst en pasen op een dag vallen …

      /   Beantwoorden  / 
  57. iris

    Interessant gevalletje voor TROS Radar? :-)

      /   Beantwoorden  / 
  58. Marck

    Achja, is dat het waard?

    Denk daarnaast dat we juridisch gezien niet zo sterk staan. “over de uitslag kan niet gecorrespondeerd worden”…

      /   Beantwoorden  / 
  59. Stef

    Men gaat volgens mij al genoeg met de billen bloot door zo’n -op het eerste oog mooie- campagne zo te laten stranden. Een enorme blamage voor zowel het reclamebureau als PON.

      /   Beantwoorden  / 
  60. Marck

    Volgens mij bereik je inderdaad meer als je het echte media-aandacht geeft. Volkskrant, AD, e.d. smullen van zo’n verhaal!

      /   Beantwoorden  / 
  61. Stef

    Die zullen dit en de reeds geplaatste media-artikelen toch wel gezien hebben?
    Zeker niet interessant genoeg allemaal..

      /   Beantwoorden  / 
  62. Bart

    Waren er soms 2 auto’s Superb 1.4 TSI Comfort te winnen:

    ZIE:

    Ik heb een Superb 1.4 TSI Comfort gewonnen in een Prijsvraag maar wegens overcompleet wordt hij verkocht, de auto is nog niet besteld dus kan geheel naar wens van de koper worden afgeleverd. Kassaprijs richting de 27.000,- euro

    http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http%3A//www.google.nl/search%3Fhl%3Dnl%26rlz%3D1T4GGIH_nlNL227NL227%26q%3Dskoda+superb+prijsvraag%26btnG%3DZoeken%26meta%3D&url=http%3A//auto.marktplaats.nl/skoda/205457496-skoda-superb-gewonnen-in-een-prijsvraag-nog-niet-besteld.html%3Fxref%3D1

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.