Categorie: "Promo"

DJ’s Sunnery James en Ryan Marciano maken reclame en meer voor Metro’s Vrijheidskrant

Leuk. DJ’s Sunnery James en Ryan Marciano maken reclame voor de ‘Vrijheidskrant‘ van Metro van vrijdag 29 april, op de voorpagina van de gratis krant vandaag (KLIK erop om te vergroten). Maar ze moeten veel meer voor doen dan poseren . Ze vormen dit jaar namelijk de gasthoofdredactie van Metro’s Vrijheidskrant. In samenwerking met de redactie en het Nationaal Comité 4 en 5 Mei staat die krant op 29/4 in het teken van herdenken en het vieren van de vrijheid, meldt Metro. ”’James en Marciano zijn dit jaar Ambassadeurs van de Vrijheid op

Heineken viert Koningsdag met W-hals reclameshirt (met filmpje)

In het kader van ‘je moet toch wat nu Nederland niet door is naar het EK’ brengt bierbrouwer Heineken het W-hals shirt op de markt waarin je als een baas Koningsdag kunt gaan vieren (KLIK erop om te vergrotgen). Zo meldt Johanna Kommerie van collegablog Shoppen. Even gemist, begin van de week. ‘Hiermee zie je er echt uit als een koning!’ laat Heineken weten op de website van de

Bomen planten en meer moet steden verlevendigen zegt Strongbow-cider in ‘documercial’

Een lofwaardig streven, dat zeker. Strongbow, het (appel)cidermerk van Heineken, wil dat er meer (appel)bomen geplant worden in steden over de hele wereld. Om zo de natuur terug te halen. Te beginnen in een achterbuurt van het Zuid-Afrikaanse Johannesburg, blijkens bijgaande, door Amsterdam Ad Blog gedoopte vrolijke ‘documercial’ – een combi van mini-documentaire en commercial. In die stad wonen kinderen die denken dat appels van de supermarkt komen. Zie hier en hier nog twee filmpjes over ‘guerilla gardeners‘ in Joberg:  ”Grab a shovel, some seeds and remix

Beste Koningsdagplekken met hulp reclame actie King Pepermunt (met 10 toptips)

Met ‘s werelds eerste ‘stoepkrijtpersbericht’ (met dank aan 103 krijtjes) lanceert King Pepermunt opnieuw een bijzondere inhaker rondom Koningsdag 2016, woensdag 27 april. Zie bijgaand filmpje over een handig hulpmiddeltje. Leuk bedacht. En zie de doorlees voor King’s Tien toptips voor een goede vrijmarktplek. Je ontvangt nu gratis een rol King Krijt bij een King Pepermunt actieverpakking. Tijdelijk

‘Next Rembrandt’ onthuld na initiatief sponsor ING

Vanochtend is The Next Rembrandt onthuld in Amsterdam: een 3D-geprint schilderij, gemaakt van data onttrokken aan de collectie van Rembrandt. De Meester van Licht en Schaduw wordt tot leven gewekt om nog één schilderij te maken – alleen dit keer is de data de schilder, en technologie het penseel. The Next Rembrandt is ontstaan uit een samenwerking tussen sponsor ING / Microsoft / TU Delft / Mauritshuis / Rembrandthuis; het filmpje is van reclamebureau JWT

Jheronimus ‘Bosch in a Minute’-promo powered by Michael Jackson en de Rabobank

De meest gehypte expositie buiten Amsterdam moet dit toch wel zijn…. Rabobank is hoofdsponsor van de veelbesproken Jheronimus Bosch-expositie in Den Bosch. Met een serie online animatiefilmpjes brengt reclamebureau Kumpany dit sponsorschap onder de aandacht.  ”Nederlands beroemdste middeleeuwse kunstenaar Jheronimus Bosch is al 500 jaar een bron van inspiratie. Voor andere

‘Dribbels & Dromen’-docu over voetballeven Ruud van Nistelrooy als reclame voor sponsor ING

Voor ‘alle Nederlanders voor wie voetbal een belangrijk onderdeel in het leven is’ heeft voetbalsponsor ING online documentaire ‘Dribbels & Dromen’ laten maken. Met ambassadeur Ruud van Nistelrooy, meldt de site van de bank. Duurt een half uur, deze documentaire ‘over en voor de sport, het amateurvoetbal en iedereen die er wekelijks mee bezig is’. Rode draad is ambassadeur Ruud van Nistelrooy, zijn leven en carrière. De kijker volgt Van Nistelrooy in zijn bijzondere voetballeven. We zien

Jazz aan de Haven van IJburg met big band jeugd Peter Guidi in de reclame

Jazz aan de Haven. Zo heet de nieuwe, gratis toegankelijke jazzsessie met Peter Guidi‘s jeugdige Focus Big Band nabij Amsterdam, in de haven van IJburg. Op donderdagavond 7 april om 20.00 uur door een vriendje in Café Ed (adres in overlees), producer/ gastbarkeeper Felix Poort georganiseerd, dus ruim baan voor deze reclame-uiting. Donderdagvond 7 april speelt de Jazz Focus Big Band in café Ed in IJburg. ”Getalenteerde jonge musici van muziekschool Amsterdam verbreden de basis van hun studie met podiumervaring buiten de school. Nu dus in IJburg, waar jazzsessies nog een zeldzaamheid zijn. De big bands van de Jazz afdeling, onder bezielende leiding van internationaal jazzmusicus Peter Guidi, behoren tot de top van

Lichte zeden X Red Light District-reclamefilmpje Van Gogh Museum

Het Van Gogh Museum opende gisteren een tijdelijke dependance op de Amsterdamse Wallen. Een pand waarin eerst enkele peeskamertjes zaten, is ingericht met ‘spectaculair vormgegeven’ 3D-stijlkamers. Zie bijgaande promo. De pop-up locatie is Sint Annenstraat 21 en staat in het teken van de tentoonstelling ‘Lichte zeden x Red Light District‘ die t/m 19 juni in het museum te zien. De stijlkamers zijn ontworpen door scenograaf Vera Selhorst ism vormgevingsduo Clement & Sanou. Veel meer info is hier te vinden. Ze zijn ingericht met spiegelvloeren,

Cees van Staal over ‘gouden reclametijd jaren 60′ in nieuwe NTR/VPRO-serie

Zaterdag 19 maart 2016, 20.30 uur, NPO 2. Vanaf dat tijdtip is wekelijks een nieuwe achtdelige documentaireserie van NTR en VPRO te zien over d e roerige jaren 60: Ondersteboven – Nederland in de jaren 60. ”Een frisse kijk op een revolutionair tijdperk waarin Nederland voorgoed verandert”. In aflevering 1 -titel Geld, alles kun je kopen voor geld- is ook oud-reclameman (en oud-vakbladhoofdredacteur) Cees van Staal (foto) te zien. Hij belicht de gouden jaren van de reclame, ‘de tijd waarin huizenhoog werd opgekeken tegen reclamemakers’, meldt het persbericht van de NTR. Meer over die aflevering, met Kees van Kooten als vaste beschouwer: ”De lonen stijgen explosief, de welvaart neemt toe. We kopen