‘Next Rembrandt’ onthuld na initiatief sponsor ING

Vanochtend is The Next Rembrandt onthuld in Amsterdam: een 3D-geprint schilderij, gemaakt van data onttrokken aan de collectie van Rembrandt. De Meester van Licht en Schaduw wordt tot leven gewekt om nog één schilderij te maken – alleen dit keer is de data de schilder, en technologie het penseel. The Next Rembrandt is ontstaan uit een samenwerking tussen sponsor ING / Microsoft / TU Delft / Mauritshuis / Rembrandthuis; het filmpje is van reclamebureau JWT

Amsterdam. ING zegt in een persbericht vandaag dat het dagelijks zorgt voor nieuwe en relevante mogelijkheden waarmee hun klanten zowel op werk als privé een stap voor blijven. ”ING wil deze innovatieve spirit nu doorvoeren in zijn sponsoring van Nederlandse kunst- en cultuuriconen.
Met die opdracht klopte de bank aan bij zijn reclamebureau J. Walter Thompson Amsterdam. Het resultaat was een idee dat de verbeelding prikkelt over waar data en technologie toe in staat zijn.”

Lees ook:In ‘Late Rembrandt’-advertentie noemt KPN zich sponsor en fan
Lees ook:‘Hou je privé gegevens privé’ zegt Blackberry op affiche
Lees ook:Philips werpt nieuw (led)licht op Rembrandt’s Nachtwacht
Lees ook:Voetbal: Adidas-schilderij Robben geveild (mooi=anders)
Lees ook:Oranjedienstregeling op Koninginnedag als advertentie NS

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.