Amsterdam wordt ’ingepakt’ met Willem-Alexander logo

Willem Alexander Amsterdam logoWillem Alexander DamCity dressing heet het, in het jargon. Amsterdam kleurt tijdens de inhuldiging op 30 april rood-wit-blauw en oranje met overal het speciaal ontworpen logo van de initialen van koning Willem-Alexander, melden De Telegraaf en vakmedia vanochtend. Het winnende ontwerp van Koeweiden Postma – het designbureau dat ook de huisstijl van het Van Goghmuseum ontwierp – zal rondom de Dam en het IJ te zien zijn op vlaggen, banieren en affiches. De Shelltoren wordt er zelfs helemaal mee ingepakt. ”De Amsterdamse stadsmarketeers hopen hiermee mooie beelden te creëren tijdens de plechtigheden die over de hele wereld zullen worden uitgezonden. Er wordt vijf ton voor uitgetrokken.” Bijgaand een paar zogenaamde artist’s impressions van city dressing, dat ook de aandacht moet trekken van de buitenlandse media.

Lees ook:Mannelijke mums aan de kus in vrolijk spotje Heinz Deli Mayo
Lees ook:K-Fed in SuperBowl-spotje verzekeraar Nationwide
Lees ook:Beesten krijgen mensenlippen en zingen dan zó mooi (Kerstspot BBC)
Lees ook:Lantarenpalen ingepakt om sms-dopes te beschermen – als reclame
Lees ook:Eindelijk spotje over American Football (Gatorade/SuperBowl)

3 reacties op “Amsterdam wordt ’ingepakt’ met Willem-Alexander logo

  1. Michel Hage

    Niet in de bioscoop, wel op reclamewereld.nl (Zie trailer)

    Maybe watching paint dry isn’t so boring after all…

    “SIGN PAINTERS a documentary by Faythe Levine & Sam Macon.

    http://signpaintermovie.blogspot.nl/?m=0

    About the project…

    There was a time, as recently as the 1980s, when storefronts, murals, banners, barn signs, billboards, and even street signs were all hand-lettered with brush and paint. But, like many skilled trades, the sign industry has been overrun by the techno-fueled promise of quicker and cheaper.

    The resulting proliferation of computer-designed, die-cut vinyl lettering and inkjet printers has ushered a creeping sameness into our landscape. Fortunately, there is a growing trend to seek out traditional sign painters and a renaissance in the trade.”

    Als dank voor je dagelijkse berichtgevingen.

    Dank Michel.

    P.S. Hoeft niet geplaatst te worden als reactie.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Willem

    Wat een geldverspilling!

      /   Beantwoorden  / 
  3. Redactie, Michael

    @Michel: Ach, geen punt hoor, ik beschouw deze bijdrage niet als spam of zo, meer als aanvulling. Interessant filmpje toch.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.