Issue advertising. Een sloot betrokken organisaties ondertekent deze advertentie die het -dubbelzinnig- ‘doodzonde’ noemt dat de geplande accijnsverhoging op sigaretten is uitgesteld. Want jaarlijks starten tienduizenden jongeren in Nederland met roken. Zo zeggen de initiatiefnemers, zo te zien de Hartstichting en de Alliantie Nederland Rookvrij, die ook meer informatie verstrekken via hun sites. De bijna 40 organisaties en bedrijven doen in de advertentie (KLIK erop om wat te vergroten) een ”dringend beroep op de politiek om volksgezondheid boven de financiële argumenten te stellen.” In de overlees is de tekst onderaan goed te lezen, en zijn de ondersteunende bedrijven en organisaties redelijk te herkennen. De advertentie stond gisteren onder meer in Het Parool en de Volkskrant, dagbladen van de Persgroep Nederland.KLIK op tekst van advertentie tegen uitstel van accijnsverhoging om ‘t te vergroten.
Lees ook:Swapp-app voor kledingruil zoekt financiële steun via advertentie
Lees ook:Miljoenennota: Sp!its wil dat we de dag positief beginnen
Lees ook:Tabakkers en pomphouders strijden tegen accijnsverhoging
Lees ook:Noodklok over hulp probleemkinderen in advertentie zorgsector
Lees ook:Rutte en Schippers in vrije artsenkeuze-reclame Ditzo