Bruto reclamebestedingen plus 9,4 pct in eerste halfjaar 2010

De bruto reclamebestedingen kwamen in het eerste halfjaar van 2010 uit op ruim € 3 miljard, een stijging van 9,4 pct ten opzichte van dezelfde periode in 2009, meldt Marketing Tribune vandaag. Publiekstijdschriften noteerden voor het eerst sinds het vierde kwartaal van 2007 een stijging van 0,7 pct over de eerste zes maanden van 2010. Dit blijkt uit het Kwartaalrapport Bruto Mediabestedingen dat Nielsen binnenkort publiceert. In vergelijking met de eerste zes maanden van 2009 noteerden zes van de tien mediumtypen een stijging over het eerste halfjaar van 2010 en zijn de mediabestedingen in totaal met 9,4 pct toegenomen. ”Wel dient hierbij de kanttekening gemaakt te worden dat deze groei het resultaat is van de vergelijking met het zeer zwakke eerste halfjaar van 2009. Echter, ook in vergelijking met de eerste zes maanden van 2008 groeiden de bruto mediabestedingen het eerste halfjaar van 2010: + 3,5 pct.” Bruto betekent exclusief korting verstrekt door media-exploitanten.

Lees ook:Bruto reclamebestedingen in Nederland voor ´t eerst boven 6,1 miljard
Lees ook:Reclame-omzet omlaag, behalve bij internet & buitenreclame
Lees ook:Bruto reclamebestedingen 9,5% omhoog in eerste halfjaar
Lees ook:Ook in eerste helft 2013 sterke daling netto reclame-omzet
Lees ook:Netto reclame-omzet 3,7% omhoog in eerste helft ’14

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.