Ondanks crisis meer uitgegeven aan inhaakreclame WK

Ondanks de economische crisis hebben bedrijven dit jaar flink meer uitgegeven aan reclame-uitingen rond het WK voetbal. Volgens cijfers van onderzoeksbureau Nielsen liggen de uitgaven tot en met 20 juni al hoger dan de totale bestedingen rond het EK van 2008 of het WK van 2006. Dat meldt businesAxe WK borstenwerkssite Zibb, het ANP citerend. In de maanden mei en juni (tot en met 20 juni) werd tot nu toe ruim €40 miljoen uitgegeven aan reclame in relatie tot het WK. In dezelfde maanden in 2008 toen het EK in Oostenrijk en Zwitserland werd gehouden, werd iets meer dan €27,5 miljoen gespendeerd aan voetbal-reclames. Tijdens het WK van 2006 in Duitsland werd iets meer dan €30 miljoen uitgegeven aan campagnes die verband hielden met het toernooi. Bij alle bedragen gaat het om bruto mediabestedingen (dus exclusief media-kortingen) en het leeuwendeel, haha, nemen de supermarkten volgens mij voor hun rekening.

Lees ook:EK Voetbal: meer inhakers dan bij WK (128 op tv, radio 167)
Lees ook:Resultaat Postbus 51-campagnes overheid in 2009: minder uitgaven, betere resultaten geboekt
Lees ook:Iedereen is wel een beetje homo jubelt spotje EuroPride 2009
Lees ook:Obama adverteert ook: $1 mrd reclame OS Londen in VS
Lees ook:Onderzoek: adverteren op internet stevig in de lift

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.