Digitale televisie werkt meer reclameskippen in de hand – onderzoek

De opmars van digitale tv in Nederland zorgt ervoor dat meer mensen commercials overslaan, zo meldde vakblad Adformatie onlangs op de voorpagina. Uit onderzoek onder 1041 Nederlanders blijkt dat ''een dikke 27 pct'' van de mensen met digitale tv meer reclame is gaan skippen. In totaal 63 pct van de ondervraagden zegt net zoveel reclame te zien als voorheen. Het werd uitgevoerd door bureau MSI-ACI i.o.v. het blad. Op het kijkgedrag blijkt digi-tv nauwelijks van invloed: 81 pct van de respondenten met een digitaal abo zegt evenveel te kijken. De belangrijkste reden om digi-tv in huis te nemen is een betere beeldkwaliteit (60 pct).

Lees ook:Digitaal beeld voor alle UPC-abonnees meldt advertentie
Lees ook:Nederlanders hecht aan huis-aan-huis reclamefolder vanwege aanbiedingen
Lees ook:Onderzoek: ‘Reclamefolder is populairder dan reclame via e-mail’
Lees ook:Héél Nederland kijkt dit weekend live naar…-voetbalreclame
Lees ook:‘Digitale reclame naar 19% totale reclame wereldwijd in ’12′

Eén reactie op “Digitale televisie werkt meer reclameskippen in de hand – onderzoek

  1. bram

    ja, maar omdat er op dit moment al metingen worden gedaan naar de kijkdichtheid van de digitale tv is er meer reclame mogelijk (en dus sponsoring!)

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.