Onderzoek: ‘Sluikreclame effectiever bij tv-kijkers dan commercials’

Interessant. Product placement op tv -vroeger sluikreclame  genoemd, dus reclame in programma's, buiten de reguliere blokken om- blijkt een goed alternatief voor commercials. Het wordt door consumenten ook beter gewaardeerd dan de commercials. Mediagebruikers vertonen bij product placement nauwelijks reclamevermijdend gedrag. En ze blijken geadverteerde merken goed te onthouden. Dat blijkt allemaal uit onderzoek van de Radboud Universiteit Nijmegen, in samenwerking met De Vos & Jansen Marktonderzoek, dat deze maand in het Tijdschrift voor Marketing beschreven wordt. De onderzochte tv-fragmenten zijn afkomstig uit de soapserie Goede Tijden, Slechte Tijden.

Lees ook:Onderzoek: jongeren grijpen fles sneller na alcoholreclame op tv
Lees ook:Testcase RTL: product placement-reclame GTST gemeld
Lees ook:Humor in reclame werkt, ook al vergeet je het merk (onderzoek)
Lees ook:Biertje Bud Light steekt de draak met product placement
Lees ook:Vertrekkende decaan Gielen per advertentie gefeliciteerd door Radbout Universiteit

0 reacties op “Onderzoek: ‘Sluikreclame effectiever bij tv-kijkers dan commercials’

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.