Onderzoek: ‘Mobiele advertentiemarkt zal jaarlijks 60 pct groeien’

Een explosieve groei van de Europese reclamemarkt voor mobiele reclame van liefst 60 pct per jaar wordt voorspeld door een Ameri- kaans adviesbureau, Arthur D. Little. Vooral de opkomst van snel mobiel Interne t moet de doorbraak verzorgen de komende vier jaar, aldus het persbericht. Nu is nog maar 5 pct van de omzet van mobiele providers afkomstig van reclame, vergeleken met gemiddeld 16 pct voor media in het algemeen. Als de telecom- aanbieders niet opletten, zegt ADL, dan riskeren ze dat Google en Yahoo er met de winst vandoor gaan. Ze moeten nu dus al beginnen met het ontwikkelen van de techniek en de infra- structuur voor de advertenties.

Dan kunnen ze in de komende jaren handig inspelen op de groeiende markt, aldus Webwereld.

Er moet dan wel innovatief worden nagedacht over deze nieuwe
advertenties, zegt Arthur D. Little, dat hoopt dat de mobiele aanbieders het dus
niet met iets als popups, banners en gesponsorde links aankomen, maar
ook met screensavers, filmpjes en voicemailreclame gaan proberen.

Lees ook:Adverteerders financieren nieuw mobiel gameplatform Thumbgames
Lees ook:Goed nieuws: geen slecht nieuws over leenreclame in printmedia
Lees ook:VN start wereldwijde campagne tegen e-scrap, elektronisch afval
Lees ook:Vodafone met Yahoo in adverteren op mobieltjes
Lees ook:Noorse omroep test mobiele reclame met LM Ericsson

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.