Baas Fyra richt zich tot treinreizigers in dagbladavertentie

In een opvallende, paginagrote advertentie in een paar dagbladen vanochtend richt de topman van Fyrabouwer AnsaldoBreda zich rechtstreeks tot de Nederlandse treinreiziger. En, indirect, tot de Nederlandse politiek. Het pleidooi van Maurizio Manfelloi komt erop neer dat als de NS, dat de Fyra weigert en daardoor een rechtzaak aan haar broek heeft, gewoon meewerkt, er over een half jaar voldoende hogesnelheidstreinen kunnen rijden. In de advertentie, waarvan dFyra brief topmane complete tekst te lezen is in de overlees, houdt RvB-voorzitter vol dat de problemen met de Fyra op het traject Amsterdam-Brussel niet onder de verantwoordelijkheid van de Italianen vallen. Hij garandeert Nederlandse treinreizigers dat over een halfjaar ‘voldoende treinen’ kunnen worden ingezet om de dienstregeling over de hsl op te starten. Het is hiervoor wel ‘dringend noodzakelijk’ dat NS weer met AnsaldoBreda gaat samenwerken, zo ‘verzekert’ Manfellotto vandaag in de advertenties in De Telegraaf en Metro. NS en het Belgische NMBS dumpten in juni de V250, die het na een moeilijke start in december nog geen zes weken op de HSL-zuid volhield. Volgens de Italiaan kunnen alle problemen in ‘korte tijd’ kunnen zijn opgelost, ‘inclusief de aanpassingen die nodig zijn om de treinen ook in extreem slecht winterweer te laten rijden’. “Ook al waren deze aanpassingen niet voorzien in ons contract met de NS”, voegt hij er aan toe in de advertentie.

 

Geachte treinreiziger,
Een veilige, comfortabele en betrouwbare treinreis met een snelheid van 250 kilometer per uur is voor u helaas nog steeds
niet mogelijk. En dat terwijl onze treinen in Italië al vele jaren met snelheden van 300 kilometer per uur rijden.

Hoe kan dat? AnsaldoBreda, waarvan ik de eer heb CEO te zijn, is op geen enkele wijze verantwoordelijk voor dit
ongemak. Dat is inmiddels duidelijk geworden. Ik verzeker u dat het mogelijk is binnen korte tijd de Fyra in dienst te
nemen. Dus inclusief de aanpassingen die nodig zijn om de treinen ook in extreem slecht winterweer (zoals in januari van
dit jaar) te laten rijden, ook al waren deze aanpassingen niet voorzien in ons contract met de NS.

Om dat te bereiken is het dringend noodzakelijk dat de NS weer met ons gaat samenwerken. Als dat gebeurt, kunnen we over een half jaar voldoende treinen inzetten om de dienstregeling te starten.

Op 16 september heeft AnsaldoBreda de Fyra inclusief aanpassingen gepresenteerd. Deze trein is de beste oplossing voor u als reiziger en voor een goede, duurzame verbinding tussen Amsterdam en Brussel.

Wij kunnen deze treinverbinding mogelijk maken tot volle tevredenheid van de Nederlandse en Belgische reizigers. Net zoals we dat voor onze Italiaanse reizigers doen met onze snelle Frecciarossa treinen.

Maurizio Manfellotto
Voorzitter Raad van Bestuur AnsaldoBreda

PS  Goed blog, Reclamewereld?

Lees ook:Ellende Fyra stopt niet, maar reclame gaat gewoon door
Lees ook:De Fyra staat stil en de Fyra rijdt meldt dagblad advertentie
Lees ook:Reclame voor duurzame energie is ook reclame voor de trein zegt NS
Lees ook:Koningsdag: advertentie Oranjedienstregeling NS
Lees ook:NS-treinen gaan op windstroom rijden meldt reclame

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.