Pelsdierhouders proberen het weer eens, nu met advertentie

Vanaf mei vorig jaar roerden ze zich geregeld, met spotjes op de buis, de NFE, de Nederlandse Federatie van Edelpelsdierhouders. Ze worden in hun voortbestaan bedreigd door de overheid, zeggen ze. Ze geven de moed niet op, want vandaag verscheen in o.m. de Volkskrant een advertentie van een hele pagina waarin ze het belang van het voortbestaan van hun bedrijfstak verdedigen. Onder de kop ‘De waarde van het boerenverstand.” De tekst onder meer: ”Deze bloeiende bedrijfstak levert de Nederlandse schatkist elk jaar minimaal vijftig miljoen aan belastinggeld op.” En ”nog nooit een cent subsidie ontvangen.” Weer een sterk voorbeeld van issue advertising, via het dagblad communiceren met de diverse doelgroepen in politiek Den Haag. Vermoedelijk weer bedacht door lobbyist Kay van der Linde.

Lees ook:Uitgaven aan televisiereclame ‘opvallend gestegen’ in 3de kwartaal
Lees ook:Weer reclame voor goedkope bananen bij Jumbo
Lees ook:Ilja Gort: ‘Tina Turner vroeg miljoen dollar voor tune’
Lees ook:Online media reclame 8,4% omhoog in Nederland in 2015
Lees ook:Unilever ‘s lands grootste adverteerder – voor KPN

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.