Dat is lekker! Grote inhaker vandaag in de dagbladen, de Broodje Bleker-advertentie van Greenpeace. Waarin er bij staatssecretaris Henk Bleker van EZ, Landbouw (inclusief Visserij) en Innovatie wordt aangedrongen om in Europees verband overbevissing op zee tegen te gaan. Anders wacht het Nederlandse publiek een Broodje Bleker, zonder haring of welke Noordzee vis dan ook. Issue advertising wordt deze aandachttrekkende vorm van reclame genoemd. ”Het lot van onze Noordzee ligt in handen van staatssecretaris Bleker. Deze zomer praat hij mee over het Europese visserijbeleid voor de komende tien jaar.” Greenpeace roept Bleker op een einde te maken aan de overbevissing en schadelijke vismethodes, en eindelijk zee-reservaten in te stellen. Eens, natuurlijk, wie niet? En ik ben dus ook bereid om wat meer voor vis te betalen als er tijdelijk minder beschikbaar is. ”In deze beschermde gebieden kan het zeeleven zich herstellen.” En dat is, besluit de advertentietekst (klik erop om te vergroten), ”uiteindelijk ook in het belang van de vissers. En zo blijft uw keuze in de winkel niet beperkt tot een broodje Bleker…” Zie ook site SOSNoordzee.
Lees ook:Rechter: Greenpeace mag BiZa-campagne persifleren
Lees ook:Verliefd stel zoekt veilige woonruimte (in de Noordzee)
Lees ook:Greenpeace switcht naar AH in palmoliestrijd en viert ‘overwinning’ op Nestlé/KitKat met juichadvertentie
Lees ook:Greenpeace start Nederlandse muziek-downloadsite
Lees ook:Staat daagt Greenpeace om ‘Denk Vooruit’-persiflage