RealNetworks op zoek naar meer reclame voor in eigen games

Het Amerikaanse RealNetworks, leverancier van internetmuziek, -video en -spelletjes, heeft vorig jaar liefst vier miljoen reclamespotjes getoond in games. ‘'In sommige gevallen zagen we de omzet per titel verdubbelen'', aldus topman en internetmuziekpionier Rob Glaser in een interview in de Volkskrant vandaag. ‘'Een paar jaar geleden kregen we het beself dat als mensen naar je website komen voor muziek en video, je ze ook ander entertainment kan aanbieden. Toen hebben we een aantal kleine gamesmakers opgekocht, waaronder Zylom in Eindhoven.'' Consumenten

kunnen sommige spelletjes een uur gratis spelen. Daarna moeten ze betalen. Slechts 2 pct doet dat, wat weinig lijkt, stelt de Volkskrant. Glaser: ‘'We halen er wel 150 miljoen dollar aan inkomsten per jaar uit. Dus we doen kennelijk iets goed.'' Plus de inkomsten uit reclame om de games, dus, dat doen ze kennelijk ook goed.
Internetgames dragen al een kwart van de omzet bij en die divisie wordt een van de kernactiviteiten van RealNetworks, aldus Glaser.

Lees ook:Adverteerders financieren nieuw mobiel gameplatform Thumbgames
Lees ook:Reclame omzet dagbladen bijna 20% omlaag in 2013
Lees ook:Swartjes: ‘Advertentie-inkomsten De Telegraaf nog onder druk’
Lees ook:Omzet reclame op radio omlaag in derde kwartaal
Lees ook:Campagne van games industrie: gamen is goed, gamen is gezond

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.