Ook Eric Corton op bres voor droogtehulp Rode Kruis meldt advertentie

Rode Kruis droogte CortonWat nou, droogtebeelden. Een arty, loeigrote foto van presentator/acteur Eric Corton siert de Rode Kruis-advertentie in de Volkskrant vandaag (KLIK erop om te vergroten). ‘Wie zit er nu op extreme droogte te wachten’ is de overbodige vraag die-ie lijkt te stellen. Niemand toch? Verwezen wordt naar de site Voorkom de ramp van het Rode Kruis om ‘slimme, innovatieve en goedkopere manieren om te helpen te ontdekken.’ Huh, goedkopere. Dan geld geven? Op die website meer gezichten van BN’ers (zoals André Kuipers, Chris Zegers, Paul Rosenmöller en Helga van Leur), laat de hulporganisatie verschillende projecten zien waarmee mensen inkwetsbare gebieden beter voorbereid kunnen worden op (natuur)rampen. Vanuit het Prinses Margriet Fonds adopteren bekende en minder bekende Nederlanders deze projecten en roepen mensen op om via crowdfunding te doneren.

”Op voorkomderamp.nl kun je zien hoeveel geld er voor deze en andere projecten al is binnengekomen. Je kunt ook zelf een donatie doen. Dat is een goede investering. Vóór een ramp investeren, voorkomt groot leed en kan veel schade beperken. Met een investering van één euro aan voorbereiding en preventie, bespaar je zo´n zeven euro aan noodhulp achteraf,” meldt Rode Kruis over de campagne.

Lees ook:Rode Kruis Week ook ondersteund met reclame
Lees ook:Supers van Coop staren hulpactie voor Rode Kruis meldt advertentie
Lees ook:Droogteslachtoffers in Afrika onderwerp ‘stille ramp’-advertentie Rode Kruis
Lees ook:Rode Kruis adverteert voor mensen voor Ready2Help
Lees ook:Onderdak, dekens, eten, water: help Rode Kruis Japan helpen

Eén reactie op “Ook Eric Corton op bres voor droogtehulp Rode Kruis meldt advertentie

  1. Martijn de Jonge

    Lijkt me dat deze ‘foto’ van Eric Corton fors geshopt is, of komt dat lange hoofd door de droogte?

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.