St. Loterijverlies wil nu Tros Radar aanpakken wegens ‘kwaadsprekerij’ meldt advertentie

Stichting Loterijverlies meldt in advertenties in de dagbladen vandaag ineens dat ze (ook) willen opkomen voor ‘slachtoffers van kwaadsprekerij van Tros Radar’. Dat is raar, boven hetzelfde logo. ‘Onaanvaardbare en ongeoorloofde journalistiek’ -ongetwijfeld ook over hun staatsloter ijactie- moeten gestopt worden (KLIK erop om te vergroten). Op zijn site zegt Ferdy Roet van de Stichting Loterijverlies.nl dat hij via een kort geding gaat eisen -gefinancierd door de inleg nemen aan- dat Tros Radar ”aan de journalistieke randvoorwaarden voldoet, zoals andere programma’s dat ook doen.” Wat een absurde eis is dat. Aanleiding is de uitnodiging van Tros Radar aan Roet om maandag in het programma te komen. Na meermalen gevraagd te hebben wie de ‘opponent’ is en wat de onderwerpen en stellingen zijn, blijft Tros Radar weigeren hem daar antwoord op te geven. Roet eist nu dat Radar aangeeft wie er in de uitzending zit en een daadwerkelijke garantie krijgt tot hoor en wederhoor.  “De maat is meer dan vol,” aldus een ‘woedende Roet’ op zijn site (zodat hij op alle kritiek, van wie dan ook tijdens de uitzending, kan reageren, nemen we aan-red.). Hij vreest dat de zaak Loterijverlies door de uitzending van Tros Radar schade oploopt in het proces tegen de Staatsloterij over genoegdoening voor de deelnemers van Loterijverlies vanwege de ongenuanceerde en vooringenomen journalistiek van Radar. Zegt hij op zijn site. De redacties van dagbladen de Volkskrant en De Telegraaf hebben het vast moeilijk met deze campagne van deze adverteerder opnieuw vandaag. Benieuwd wanneer ze in actie komen. ”Van die meneer Roet zou ik nog geen tweedehands rolschaats kopen,” twitterde onlangs Bart Mos, Telegraaf onderzoekzoeksjourno… Zie ook enkele reacties op Reclamewereld hier. De stichting heeft nog heel wat uit te leggen, kennelijk. Vandaar dat we hopen dat het Radar-optreden van Roet doorgaat.

Lees ook:‘Eis Staatsloterij-inleg nu terug’ roept advertentie op
Lees ook:Jumbo viert ‘hoogste prijs’ met dank u-advertentie
Lees ook:Tatjana, Paay, Raymann, Jansen/Wouterse en Gerschtanowitz genomineerd voor Loden Leeuw 2012
Lees ook:Tros/Radar vraagt inzendingen voor Loden Leeuw 2012
Lees ook:Vrije Universiteit onderzoekt reclamestunt op verzoek van Tros Radar: ‘Balansbandjes Oranje werken niet’

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.