De Amerikaanse bank Chase komt volgende week met een eerste spotje over Apple Pay, de interessante nieuwe betaaldienst die vooralsnog alleen in de VS beschikbaar is. Zo meldt AdAge. Met daarin Bleachers, de Amerikaanse indie popgroep, die wordt gefilmd voorafgaand aan een concert in Los Angeles. De musici gebruiken hun Chase Freedom credit cards om aankopen te doen, maar niet de
fysieke kaarten uiteraard, maar via Apple Pay op hun iPhones. De commercial is gemaakt door reclamebureau Saatchi & Saatchi in de VS. Volgens AdAge had Apple de creatieve zeggenschap over het filmpje. De you tube-commercial is wat lang -anderhalve minuut- maar een verkorte versie van 30 seconden wordt ingezet op tv. Eerder maakte Mastercard al een spotje rond Apple Pay.
Lees ook:Woestijnwedstrijd tussen teams georganiseerd door Coke
Lees ook:iPhone 6, 6 Plus en Apple Watch: de commercials
Lees ook:The Chase: sterke commercial van een Australische bank (ANZ)
Lees ook:Facebook, iTunes trekken voorbij in knappe actiespot Intel
Lees ook:Apple 5C – eerste reclamevideo met info makers (+ 5S info)