Nuon onderbreekt de promotie voor zonne-energie even voor de promotie van goed verlichte fietstunnels. Blijkt uit een goed verlichte advertentie vandaag in De Telegraaf en kleine zus Metro (KLIK erop om wat te vergroten). ”Kent u een onverlichte fietstunnel? Meld hem dan nu aan op Nuon/veranderen.” Onder het kopje Positieve verandering meldt de advertentie voorts: ”Energie is de mogelijkheid om iets te veranderen. Bu Nuon werken wij al jaren samen met onze klanten, scholen, bedrijven en gemeentes aan positieve veranderingen. Wij vinden echter dat het altijd beter kan. Daarom horen wij graag van u wat wij voor u mogen veranderen. Zodat we ook voor u echt het verschil kunnen maken.” En onder het kopje Fietstunneltjes: ”We beginnen alvast door samen met u de engste onverlichte fietstunneltjes van Nederland in kaart te brengen. Deze tunneltjes veranderen wij vervolgens met de betreffende gemeentes in prettige, goed verlichte tunnels. Kent u zo’n tunneltje of wilt u andere projecten bekijken waar wij een positieve verandering brengen? Of wilt u laten weten wat wij voor u mogen veranderen? Ga naar Nuon/veranderen.” Er is kennelijk heel bewust niet voor het woord verbeteren gekozen. Wordt dit trouwens een serie? Komt die (even) in de plaats van Nuon’s aandacht voor milieuvriendelijkheid, waarin het bedrijf nogal eens het onderspit delft in de milieuvriendelijkheidsrace met andere energieleveranciers? Hoe dan ook, dit lijkt mij een goede promotieactie van het bedrijf, als ik ‘m zo oneerbiedig mag noemen. Want beslist ook nuttig werk voor de samenleving. Als Nuon er echt energie, lees geld insteekt. En het niet bij verlichte windowdressing blijft, wat ik trouwens ook niet verwacht
Lees ook:WK-energie Costa Rica onthuld in advertentie Nuon
Lees ook:Duitsertje pesten met Energieshirt in Nuon-reclame
Lees ook:Inhaker Dag van de Duurzaamheid: Essent neemt stapjes
Lees ook:Reclame voor de sportclub-competitie van Nuon
Lees ook:Engie is trots op Kiki Bertens en positief over haar energie zegt advertentie