Blijf je verbazen, roept supermarktketen Dirk vandaag en komt weer eens met een ouderwetse inhaak- advertentie. Op de 76ste verjaardag van Prinses Beatrix en haar pensioen. De zelfbenoemde ‘goedkoopste supermarkt van Nederland’ (wie is dat ècht, eigenlijk?) gooit tompoucen in de reclame en zegt in de tekst (KLIK om de advertentie in De Telegraaf en de gratis dagbladen wat te vergroten): ”Na een lange tijd van hard werken mag u het tegenwoordig wat rustiger aan gaan doen. Helaas moet u het, net als vele gepensioneerden met u, voortaan ook met wat minder doen. Maar als het aan ons ligt blijven zij, en dus ook u, er gewoon heel vorstelijk bijzitten. Wij blijven het land namelijk verbazen met lage prijzen en aanbiedingen die een verrassend gunstig effect hebben op de portemonnee, zodat we allemaal lekker kunnen blijven genieten. En bijvoorbeeld gewoon nog gezellig kunnen trakteren op heerlijke tompoucen als de kleinkinderen op visite komen. En laten die tompoucen deze week nou ook nog eens spotgoedkoop zijn. Vier stuks voor nog géén euro! Zo wordt meer doen met je pensioen wel heel erg makkelijk.” De Dirk-inhaker vandaag, gemaakt door reclamebureau XXS, werd ondertekend met: ‘Wij zijn de goedkoopste. Altijd.”
PS Leuk blog, Reclamewereld?
Lees ook:‘Groothandelsprijzen voor particulieren’ in Dirk-reclame
Lees ook:Vijf grote pensioenfondsen stellen krantenlezers gerust in advertentie, maar sluiten een kleine daling niet uit
Lees ook:Zaterdag instapdag elektrisch autorijden-advertentie
Lees ook:V&D viert overleving met gratis taart en gaat op naar de volgende 127 jaar meldt advertentie
Lees ook:Het Nederland van ons pensioen dat niet bestaat