Oranjewoud wordt Antea Group meldt advertentie. Waarom?

Dat waarom staat natuurlijk vermeld in een advertentie van een hele pagina in de krant vandaag. Omdat het 51 jaar geleden opgerichte van origine Friese ingenieursbureau Oranjewoud zo raar klinkt in het buitenland. ”Inmiddels werken we voor diverse internationale klanten nauw samen met onze buitenlandse vestigingen. Dat gaat ons goed af en we zijn vast van plan dat nog veel meer te gaan doen. Maar die typisch Nederlandse en in het buitenland moeilijk uit te spreken naam Oranjewoud zit ons dan wel een beetje in de weg.” Vanaf 1 januari wordt de naam Antea Group (naar een onoverwinnelijke Griekse mythologische held). Oranjewoud is trots, melden ze in de advertentie in De Telegraaf (KLIK om te vergroten, en begin linksonderte lezen i.p.v. rechtsboven). Maar ik vind het jammer en vooral onnodig, tenzij de achtergrond is dat ze tzt door een buitenland bedrijf willen worden overgenomen. Oranjewoud is best uitspreekbaar in buitenlandse talen, met een fractie moeite, en dat soms wat lastige is alleen maar goed voor de naamsbekendheid buiten de landsgrenzen. Welk communicatie adviesbureau heeft ze zo knap omgepraat, daar in Heerenveen?

Lees ook:MKB in advertentie opgeroepen om internationale amities waar te maken
Lees ook:Tuut!-Tuut! Overtoom is niet meer zo snel in advertentie
Lees ook:Zune, zune, zune-campagne niet van DubbelFriss …
Lees ook:Toeval? Yoghurt Griekse stijl-reclame van Danone
Lees ook:Swapp-app voor kledingruil zoekt financiële steun via advertentie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.