‘Samen schrijven we geschiedenis,’ zegt de KNVB in een opvallende inhaak- advertentie in de wakkere krant vandaag. Schreven die laatste twee wedstrijden van Oranje ook maar geschiedenis, brrr. Maar, goed, Brazilië is binnen – dus knap gedaan. Eind niet goed, al goed, haha. ”De weg naar het WK beleven we met z’n allen. Schrijf mee op onsoranje.nl/sswg (hashtag #SSWG voor twitter)”, spoort de door reclamebureau N=5 gemaakte twitter-advertentie in KNVB-official partner dagblad De Telegraaf ons vanochtend aan. Die, door erop te klikken, iets groter wordt, maar ook in het echt zijn alle twitterboodschappen, lees WK-felicitaties, moeilijk leesbaar. Er zijn er bij van betrokken bedrijven als Heineken, Albert Heijn, PwC en Unit4, maar ook van Frank & Ronald de Boer, Gio van Bronkhorst en Pierre van Hooijdonk, en verschillende even enthousiaste onbekende Nederlanders.
Lees ook:Voetbal: Ons Oranje’s tweetverslag Turkije-Nederland in advertentie
Lees ook:‘Wervelende’ Nacht van de geschiedenis; thema Arm & Rijk
Lees ook:Inchecken met ov-chipkaart vanaf vandaag ook bij NS meldt advertentie
Lees ook:Oproep: zet jouw foto op voetbal spandoek van Ons Oranje
Lees ook:Weer Maand van de Geschiedenis meldt advertentie