Opvallende advertentie in de wakkere krant vandaag, van het concern van waaruit omroep WN, dat staat voor Wakker Nederland, ontstond. Doel van de pagina in een redactie-achtige opmaak: leden werven, met boegbeeld Eva Jinek en Merel Westrik. Voor april heeft de omroep -voor, zegt de site, ‘hardwerkende Nederland‘- er 150.000 nodig (maar liever nog het dubbele aantal, voor nog geen €6 per jaar. Zodat WNL een goede tegenhanger kan blijven vormen voor het linkse geluid in de Publieke Omroep van de Vara met DWD en P&W. ”Help ons de beste en leukste concurrent van Vara te worden,” luidt de boodschap. ”Want anders staan zij er alleen voor.” De Vara drukt een zwaar
stempel op de Publieke Omroep, aldus de advertentietekst. ”Het is een journalistieke omroep met linkse signatuur. Uit overtuiging. We hebben daar respect voor.” Maar daar hoort dus iets heel anders naast, is de boodschap. WNL’s Eva Jina op Zondag en Vandaag de Dag (ook met, de vrouw links op de foto, Merel Westrik, en ex-model Leonie ter Braak) onderscheiden zich ”door een goed humeur.” De omroep wil een ”eerlijk bestel” bestel behouden met een ”redelijk rechts geluid.” Want: ”Wij betalen er immers met z’n allen voor.”
Lees ook:Wilders ontbreekt in WNL’s Half 8 Live!-reclame Westrik
Lees ook:Campagne Omroep WNL voor ‘beter Nederland’ betaald met ledeninkomsten
Lees ook:Ga nu nadenken over ‘t publieke bestel, adviseert reclameman Bik op BNR
Lees ook:Jakhalzen dreigen met zwart scherm in wervingsspot Vara
Lees ook:Mag Mien Dobbelsteen nou wel of niet reclame maken voor Witte Reus?