Arrow Jazz maakt reclame voor nare nieuwe naam SubLime

Was sich liebt das neckt sich, maar ik stond ooit aan de wieg van Arrow Jazz, dus ga ik even los. In een afgeladen Tuschinski kreeg de grootste jazz zender van Nederland zaterdag een nieuwe naam, een nieuw logo en een nieuwe sound, lees ik op de site en andere media. De naam is het onuitsprekelijke SubLime geworden, lees ik verder, al luisterend naar -hey jazz!- Daybreak van Chet Baker op, sorry, Arrow. En dan die rare spelling met een hoofdletter L erin… Mijn wieg stond in Londen, toch heb ik het er moeilijk mee: moet je sup-laim zeggen? Nieuwe managers, nieuwe bezems, prima (ik wens ze succes, dus een fors marketingbudget). Maar die naam kon toch beter. Ik zou trouwens Arrow, inmiddels toch een bescheiden merkje na die acht jaar, niet weggegooid hebben, maar ik heb natuurlijk geen recente luisteronderzoeken gezien. Tuurlijk was Arrow Jazz nooit een echte jazz zender, wat het had ooit moeten zijn, volgens de overheidslicentie. Daarmee had ik wel vrede. Als je alleen jazz draait, draai je slechts verlies. Jazz stond bij Arrow intussen voor lekkere jazzy music. Dat wordt niet veel anders, gelukkig. ”SubLime FM staat voor een verkwikkende mix van jazz, soul, latin en lounge.” Enfin, ik plukte deze advertentie uit de Volkskrant vandaag, als kapstok voor dit bericht.

Ik citeer nog even de site van v/h Arrow Jazz: ”Maar zoekt daarbij wel grenzen op, want volgens de zender laat goede muziek zich niet in een hokje plaatsen. De swinging sounds worden afgewisseld met prikkelende informatie die zowel serieus van aard is, maar ook onbezorgd en fun kan zijn. SubLime FM wil betrokken zijn bij de wereld en onze planeet. Breed geïnteresseerd en onbevooroordeeld.” Op die site is natuurlijk veel meer informatie over alle nieuwe zaken en plannen te vinden.

[PS]

Lees ook:Bas Westerweel is Mr. Radio van Sublime (v/h Arrow Jazz)
Lees ook:Reclamewereld.blog steunt actie ‘Arrow Jazz moet blijven’
Lees ook:Arrow maakt reclame voor Rocktober en Mercedes-A
Lees ook:Sublime FM adverteert met fresh jazzy sounds
Lees ook:Wie oh wie kan ajb de commerciële radiozender Arrow Jazz redden?

5 reacties op “Arrow Jazz maakt reclame voor nare nieuwe naam SubLime

  1. Mike

    ik ben het VOLLEDIG met je eens. Dit slaat nergens op. Mss wel handig voor een radiostation dat het een naam heeft dat lekker ‘bekt’. Helaas. Daarbij moet je raden wat voor format het heeft. Het kan ook een regionale hitradio zijn…. Lekker voor de doelgroep.

    Los van naam/merk/enz (toch voor 70% bepalend voor je succes), muzikaal is het soms echt een drama. Liedjes met een geweldige irritatiefactor komen opeens vaak voorbij. Ik luister (-de) vaak, veel, lang. Maar dat is de laatste 3 weken niet meer het geval. Je hoort het gerommel aan hun playlisten.

    September 2013 komt er vast een persbericht dat er radiokennis in huis is gehaald. Maar ja….die naam he….

    Noem het dan minstens: “Sublime Jazz Radio” dan heeft het nog iets….

      /   Beantwoorden  / 
  2. Job Blink

    Misschien is Jazzy Arrow Music dan wat? Het schijnt maar niet te lukken met die radiozender, directeur ook alweer vervangen. Benieuwd of het nu wel gaat met meer reclame/mediamensen erachter. Hoop dat de echter jazz niet sneuvelt, anders tip ik de overheid ;-)

      /   Beantwoorden  / 
  3. Mike

    Misschien zouden ze er eens wat radiomensen bij moeten halen Job. Dat zou zomaar eens kunnen helpen. Maar wat mij opvalt is dat er minder jazz te horen is en veel meer soul wat de boel nog toegankelijker maakt.
    Je ziet Sky ook opschuiven, daar draaien ze muziek dat 3 jaar geleden nog ondenkbaar was en Celine Dion ligt weer in de kast.
    Arrow/SubLime kan in het gat springen dat Sky nu laat liggen. Niet dat ze Celine Dion moeten gaan draaien, maar gewoon wat ‘vlotte’ easylistening.
    Als dat het plan is begrijp ik ook wel weer dat ze geen ‘jazz’ meer in hun naam wilde hebben. Arrow FM zou dan het beste zijn geweest.
    Maar ja…kan mij ook voorstellen dat er gedoe is met merkrecht rond die naam. Anyway….gister klonk het echt als een klok, met veel plezier zitten luisteren. Naam is echt onhandig (“Wat? SubLime??”).
    We zullen zien…..

    p.s. hoor nu wel al oudjes voorbij komen die ik gister ook hoorde (Marlena Shaw / Woman of the getto) Als dat maar goed gaat.

      /   Beantwoorden  / 
  4. rita steen

    jus op, you suck of jused up, irritant

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.