Kinderboekenweek krijgt nieuw gezicht: het boekenkind

De jaarlijkse Kinderboekenweek heeft een opvallend nieuw gezicht: een kind dat volledig bestaat uit boeken. Dit boekenkind lijkt een tot leven gekomen stapel boeken en speelt een actieve rol in de fantasie van kinderen. De nieuwe blikvanger staat centraal in de door reclamebureau KesselsKramer voor het CPNB gemaakte campagne met ‘Hallo wereld!‘ als thema. ”Het boekenkind is geen computeranimatie, maar bestaat uit tientallen echte kinderboeken. Voor Simon Wald-Lasowski die het boekenkind fotografeerde en animeerde dus letterlijk een zware klus,” meldt het persbericht van vandaag. Bron: rechtstreeks.

 

Het persbericht van vandaag verder geciteerd: ”Achterliggend thema van de campagne is het thema van de Kinderboekenweek zelf: ‘Hallo wereld!‘. Dit thema draait vooral om ‘ontmoeten’. Ontmoetingen vanuit nieuwsgierigheid en vanuit een verlangen nieuwe mensen, plaatsen en dingen te ontdekken. Deze ontdekkingen en ontmoetingen vinden vooral plaats in en dankzij boeken. Boeken openen de wereld voor kinderen in Nederland. Dankzij boeken leren we anderen kennen: andere mensen, plaatsen, culturen, verhalen, etc. Dankzij boeken komt de wereld van de ander tot leven. Dit laat de campagne zien aan de hand van bijzondere ontmoetingen tussen kinderen en boeken. De kopregel ‘Je nieuwe boek wacht op je’ zegt hierbij niet alleen dat ieder kind een nieuw boek moet komen uitzoeken, maar verwijst ook naar ontmoeten en ontdekken. In een voor ouders en kinderen herkenbare spreekstijl.”

Lees ook:Hallo-academie brengt KunstRai naar mensen via peperbus
Lees ook:Ga stemmen voor NS Publieksprijs vraagt advertentie
Lees ook:SIRE zoekt dodelijk zieke mensen via dagbladadvertentie
Lees ook:Tearjerker met puber in mooi nieuw spotje Monuta
Lees ook:Samenwerkende hulporganisaties: Help slachtoffers Syrië

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

Current ye@r *