C1000 haakt in op uitschakeling EK met ‘Pech!’ Wát, pech?

Vermoedelijk de laatste vogeltjesreclame van C1000, vandaag in de wakkere krant. Oranje-reclame wekt nu alleen maar irritaties op, na de teleurstelling van gisteravond. Twitter stond er vol van. En begrijpelijk ook. Waarom een paar spotjes niet teruggetrokken waren bij de Ster, of desnoods vervangen door ‘gewone,’ is mij een raadsel. Een speciale ‘verlies-inhaker’ -de grootste creatieve uitdaging van allemaal- achter de hand houden is natuurlijk een dure luxe, maar McDonalds en ING deden in ieder geval een dappere poging. Maar, re C1000, om de kansloze uitschakeling van Oranje tegen Portugal nu ‘Péch!‘ te noemen in de verliesinhaker in de krant (waarin het makkelijker wisselen is), en het team daarmee pechvogels? Dat is zowat het laatste woord dat ik zou hebben gebruikt. Al moet het natuurlijk wel positief blijven in de reclame, dat snap ik ook wel weer. Een ‘Helaas!‘ met oranje geluksvogeltje, pootjes omhoog, is realistischer, maar zóóó negatief… ;-)

Lees ook:Reizen naar UEFA EK Voetbal geplugd in advertentie
Lees ook:Dirk haakt leuk in op jurkenrel Bavaria/FiFa – met bieraanbod
Lees ook:Oranje veel succes gewenst in inhaker sponsor ING
Lees ook:Ajax vraagt per advertentie ‘steun om te overwinteren in Europa’
Lees ook:VW’s nieuwe Beetle: spectaculaire Canadese campagne

2 reacties op “C1000 haakt in op uitschakeling EK met ‘Pech!’ Wát, pech?

  1. Kamran

    Pech slaat op vogel: pechvogel.
    Ooit van een helaasvogel gehoord?

      /   Beantwoorden  / 
  2. Redactie, Michael

    @Kamran: Nee, en ik snap het grapje wel (heb de tekst wat aangepast op basis van jouw opmerking, dank), maar ik zou Oranje ook geen pechvogels willen noemen. Jij wel?

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website